۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۱۹۵
امام جمعه الوند:

عمل، مهم‌ترین شرط ایمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوند با بیان اینکه عمل نقش مهمی در ضعف و قوت ایمان دارد، گفت: عمل و ایمان دو مقوله جدا از هم نیستند ایمان ارتباط با عمل دارد و عمل مهم‌ترین شرط ایمان است.
حجت الاسلام علي طهماسبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه الوند عصر امروز در مدرسه علمیه ملاوردیخان پیرامون رابطه ایمان و عمل، گفت: در این زمینه سه نظریه افراطی، تفریطی و اهل بیتی داریم.

 

وی در ادمه با بیان نظر افراطیون افزود: اینان همان خوارج‌اند که می‌گویند ایمان عین عمل است شما اگر در عمل مرتکب کبیره شدی و ایمانتان رفت باید دوباره شهادتین بگویید تا از کفر برگردید.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه تفریطیون همان مرجئه هستند ابراز کرد: آنها می‌گویند ایمان ربطی به عمل ندارد هر دو از هم جدا هستند.

 

امام جمعه الوند نظر اهل بیت را محکم و متقن دانست و بیان کرد: اهل بیت(ع) می‌فرمایند ایمان سه رکن دارد الاقرار بلسان و التصدیق بالجنان و العمل بالارکان.

 

وی با اشاره به دلیل این نظر ابلاغ شده اهل بیت گفت: دلیل آن فقط آیه قرآن است، وقتی که اعراب گفتند ما ایمان آوردیم خداوند به پیامبر می‌فرماید بگو شما ایمان نیاوردید بلکه اسلام آوردید.

 

ایمانی که داخل قلب نشود اسلام است

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ایمانی که داخل قلب نشود اسلام است تصریح کرد: ایمان اهل بیت یک ایمان درجه بندی شده است که اسلام مرتبه ای از آن است ما دستگاه ایمان سنج و عقیده سنج نداریم ایمان را از عمل فرد باید تشخیص داد.

 

این کارشناس امور خانواده با تاکید بر اینکه توحید در عبادت یک کلمه است تصریح کرد: در اسلام توحید سه بخش دارد نخست توحید در ذات یعنی ذات خداوند یکی است و واحد است دوم توحید در صفات یعنی ذات و صفات خداوند عینیت دارد ذات او عین صفات و صفاتش عین ذات اوست.

 

وی در ادامه اضافه کرد: سوم توحید در افعال خداوند به این معنا که شریکی در انجام کارهایش ندارد و چهارم توحید در خالقیت که حتی بت پرستان در زمان جاهلیت هم این قسم از توحید را قبول داشتند.

 

عمل مهم‌ترین شرط ایمان است

خطیب جمعه الوند با بیان اینکه عمل نقش مهمی در ضعف و قوت ایمان دارد عنوان کرد: عمل و ایمان دو مقوله جدا از هم نیستند ایمان ارتباط با عمل دارد عمل مهم‌ترین شرط ایمان است اما شرط خارج از مشروط است.

 

این استاد حوزوی اظهار کرد: اعتقاد به امامان شیعه، همان عموم مجموعی است یعنی ما باید به مجموع ائمه اعتقاد داشته باشیم.

 

این کارشناس ادیان با اشاره به معنای عبادت از دیدگاه وهابیت گفت: از نظر فرقه وهابیت هر گونه تکریم، نکوداشت، کرنش، گرامیداشت و احترام عبادت است اما در عمل به طور کاملا متضاد رفتار می‌کنند، از این جهت وقتی شیعه‌ها قبر پیامبر را می بوسند آنان را مشرک می‌دانند.

 

وی در پایان با بیان اینکه وهابیت معتقدند اگر کسی غیر خدا را عبادت کند مشرک است گفت: وهابیت به نام نوآوری دینی ریشه دین را نشانه گرفته اند و می‌خواهند که مکتب تشیع را از بین ببرند./873/202/ب1

ارسال نظرات