۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۰۳۳۱۲
کارشناس مسائل مذهبی:

قمه زدن در ملاً عام، پیروی از هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: برخی از مردم امروزه با پیروی از هوای نفس خود و کنار گذاشتن نظر مراجع تقلید و هم چنین عدم توجه به مصالح اسلام، در ملاً عام و جلوی دوربین قمه می زنند و چهره تشیع را در جهان مخدوش می کنند.
قمه زني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامعلی نظری کارشناس مسائل مذهبی، صبح امروز در خیمه حسینی واقع در خیابان لاهور گفت: القای روحیه جبری گری در بین مردم، از فعالیت های شاخص معاویه بوده است.

 

وی به فضای خفقانی که از زمان فوت پیامبر(ص) تا زمان امامت امام سجاد(ع) در جامعه اسلامی بر علیه اهل بیت(ع) حاکم شده بود اشاره کرد و افزود: ممنوعیت انتشار روایات پیامبر(ص)، جلوگیری از ملاقات شیعیان با اهل بیت(ع) و دشنام دادن به حضرت علی(ع) از روی منبرها توسط آخوندهای درباری، برای خدشه دار کردن نام حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی، از فعالیت های معاویه ملعون برای جدا کردن مردم از اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) که می فرمایند، «اگر خداوند هزار فرزند پسر به من بدهد نام همه آن ها را علی خواهم گذاشت»، بیان کرد: یکی از فعالیت های امام حسین(ع) برای مبارزه کردن با معاویه این بوده است که ایشان نام همه فرزندان پسر خود را علی می گذاشتند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با پاسخ به یک شبهه راجع به سن حضرت علی اکبر(ع) ابراز کرد: امام سجاد(ع) در سال سی و یک هجری قمری به دنیا آمده اند و در سال شصت و یک هجری قمری در کربلا حضور داشته اند، سن ایشان در واقعه عاشورا بیست و سه سال بوده است و طبق مستندات تاریخی ایشان کوچک تر از حضرت علی اکبر(ع) بوده اند، پس روایاتی که می گوید حضرت علی اکبر(ع) در واقعه عاشورا هجده ساله بوده اند، کاملاً اشتباه است.

 

وی با توجه به فضای آلوده جامعه در زمان امام حسین(ع) بیان کرد: یکی از القائات معاویه به مردم زمان خود، القای روحیه جبری گری بوده است، تا جایی که یزید ملعون در مجلس شراب دلیل شهادت امام حسین(ع) را خواست خداوند معرفی می کند.

 

حجت الاسلام نظری در ادامه با انتقاد از سخن دومین غاصب خلافت که گفته است، حسبنا کتاب الله گفت: اهل بیت(ع) تبیین کنندگان واقعی قرآن هستند و همان گونه استفاده از یک داروی خاص مستلزم وجود یک متخصص است، قرآن نیز زمانی می تواند به عنوان شفاء برای وجود مؤمنین مطرح باشد که اهل بیت(ع) آن را تفسیر نمایند.

 

کارشناس مسائل  دینی تأکید کرد: برخی از مردم امروزی با پیروی از هوای نفس خود و کنار گذاشتن نظر مراجع تقلید و هم چنین عدم توجه به مصالح اسلام، در ملاً عام و جلوی دوربین قمه می زنند و چهره تشیع را در جهان مخدوش می کنند.

 

وی در پایان برای نابودی آل سعود دعا کرد و افزود: فضای خفقانی که از طرف بنی امیه و بنی عباس برای جلوگیری از عزاداری برای امام حسین(ع) در جامعه حاکم بوده است، در حال حاضر از طرف این سعودی های ملعون در عربستان جریان دارد، تا جایی که کسی اجازه اشک ریختن در قبرستان بقیع را ندارد./867/202/ب3

ارسال نظرات