۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۳۲۰
امام جمعه جاجرم:

طلاب و روحانیان مهم ترین نقش را در معرفت افزایی عزاداران حسینی دارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جاجرم با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و علمای دینی در آسیب زدایی از مراسم های مذهبی، گفت: طلاب، روحانیان و مبلغان دینی آگاه مهم ترین نقش را در معرفت افزایی عزاداران حسینی در راستای آسیب زدایی از مراسم های دینی دارند.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي - امام جمعه جاجرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیدمحمد موسوی جاجرمی، امام جمعه جاجرم، امروز در دوره آموزشی مراسم های دینی که با حضور روحانیان و جامعه مداحان در بجنورد برگزار شد، با اشاره به عوامل زمینه ساز برگزاری مراسم عزاداری سالم و به دور از آسیب ها و موارد انحرافی، اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری سالم در درجه نخست منوط به فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای تحقق این مهم است.

 

وی با اشاره به اینکه در مناطقی که عزاداری ها به صورت سالم و بدون پیرایه و آسیب برگزار می شود اعتقاد به روحانیت و حرف شنوی از علمای دینی بالا است، افزود: باید در مراسم های مذهبی و عزاداری های محرم در استان و کشور استفاده از روحانیان آگاه افزایش یابد.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه هیئات مذهبی موفق از روحانیان آگاه بهره مند شده و حضور روحانی در مراسم مذهبی را یک ضرورت می دانند، خاطرنشان کرد: سالم سازی و رشد ارزش های اسلامی در عزاداری ها نیازمند فعالیت روحانیان آگاه و مداحان باسوادی است که آسیب ها و آفت های موجود و جدید را شناخته و اجازه ندهند این گونه موارد در هیئات اجرا شود.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه فعالیت روحانیان آگاه و مداحان باسواد سبب برگزاری مراسم عزاداری با شور و شعور حسینی می شود، افزود: اگر این دوگانه های به هم پیوسته در یک هیأت مذهبی وجود داشته باشند، بدون شک عزاداری آن هیأت از آسیب و آفت و خرافه به دور خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا می بایست ائمه جمعه و جماعات و نهاد روحانیت در سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه و مجالس و محافل مذهبی در طول سال اقدام به معرفت افزایی در بین مردم و دوست داران ائمه اطهار(ع) بکنند تا نتیجه این تلاش و اهتمام برگزاری مراسم های عزاداری سالم و به دور از آسیب در ماه محرم باشد.

 

امام جمعه جاجرم با اشاره به رسالت خطیر روحانیان و علمای دینی در آسیب زدایی از مراسم های مذهبی، افزود: طلاب، روحانیان و مبلغان دینی آگاه مهم ترین نقش را در معرفت افزایی عزاداران حسینی در راستای آسیب زدایی از مراسم های دینی دارند.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با بیان اینکه هدف اصلی خلقت معرفت بوده و معرفت بندگی خداوند را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا باید خروجی عزاداری های ما افزایش معرفت و ولایت مداری و ولایت پذیری باشد.

 

به گفته وی شیوه و کیفیت عزاداری های حسینی باید مطابق با انتظار و خواسته ولایت فقیه باشد که در این صورت مراسم عزاداری ما توأم با معرفت بوده و این معرفت به مرور زمان به حدی می رسد که سیره و سبک زندگی عزاداران، اسلامی و حسینی خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با انتقاد از استفاده ابزاری برخی افراد از هیئات مذهبی و مجالس امام حسین(ع)، تصریح کرد: اگر هیئات مذهبی ما در مدار تقوا و مسیر ولایت قرار نگرفته و ولایت پذیر نباشند و اگر متولیان این تشکل های دینی از عاشورا و کربلا درس نگرفته و به مردم درس ندهند بدون شک ما نیز به سرنوشت قوم حره و توابین دچار می شویم.

 

وی با بیان اینکه اگر در هیئات مذهبی از ولایت فاصله بگیریم خروجی مراسم های عزاداری ما انحراف و آسیب می شود، افزود: رمز حرکت در مسیر اسلام راستین و دوری از آسیب ها، شبهات، خرافات و موهومات دینی، توجه و تبعیت از رهنمودهای رهبری و ولایت فقیه در جامعه دینی است./9314/202/ب1

ارسال نظرات