۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۳۳۳۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد؛

برگزاری همایش طلیعه حضور طلاب خواهر استان اصفهان با حضور 1200 طلبه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود خواهر استان اصفهان خبر داد و گفت: این همایش با حضور 1200 طلبه از 50 حوزه علمیه استان اصفهان در محل حسینیه فاطمه الزهراء نجف آباد برگزار شد.
همايش طليعه حضور همايش طليعه حضور حجت الاسلام ابطحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، صبح امروز همایش طلیعه حضور ویژه طلاب سال اول حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

 

این همایش که هر سال ویژه طلاب جدیدالورود به صورت یک اردوی یک روزه انجام می شود، امسال با همت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان در محل حسینیه فاطمه الزهرا نجف آباد برپا شد.

 

این همایش در دو بخش صبح و بعدازظهر در حال برگزاری است که در نوبت صبح، حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای آموزشی و تربیتی مرکز مدیریت خواهران درباره ویژگی های یک طلبه به بیان سخن پرداختند و در نوبت عصر، سرکار خانم علاسوند کارشناس مسائل زنان و عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده سخنرانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار رسا، گفت: در سال تحصیلی جدید، حدود 1200 نفر در استان اصفهان از خواهران برای تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش داشتیم که هر سال در آغازین روزهای سال تحصیلی اردو و همایش یک روزه طلیعه حضور جهت طلاب جدیدالورود برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: در برنامه طلیعه حضور طلاب جدیدالورود به بازشناسی فضای حوزه، ضرورت کار، و ضرورت حضور، ارزش طلبگی، هدف از ورود به حوزه برای طلاب بیان می شود که در این همایش به غیر از کاشان و آران و بیدگل که تحت پوشش مدیریت قم هستند، از تمام نقاط استان اصفهان حضور دارند.

 

حجت الاسلام ابطحی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون 50 حوزه در سطح استان اصفهان وجود دارد که به صورت پاره وقت و تمام وقت پذیرش دارند و نسبت آماری بیشترین حوزه ها در سطح استان اصفهان، 12 حوزه در شهر اصفهان، 8 حوزه در خمینی شهر و 6 حوزه در شهر نجف آباد بالاترین تعداد حوزه های علمیه را دارا هستند.

 

وی درباره مقاطع تحصیلی حوزه در استان اصفهان افزود: هم اکنون در استان اصفهان در سه مقطع طلبه می پذیریم، سطح دو، دوره عمومی با شرط معدل 12 و شرط سنی 30سال است، سطح سه تخصصی است که در رشته های فقه و اصول، ادبیات عرب، تاریخ، فلسفه و کلام، تفسیر و علوم قرآنی، و در سطح چهار که برای اولین سال در استان در حال برگزاری است در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی حدود 20 نفر در حال تحصیل هستند./1306/202/ب2

ارسال نظرات