۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۰۳۳۷۴
رییس تبلیغات اسلامی بروجرد مطرح کرد؛

کمبود روحانی، مشکل غیر فعال بودن خانه های عالم بروجرد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به این که برخی از خانه های عالم بروجرد غیر فعال هستند، گفت: نبود روحانی بزرگ ترین مشکل خانه های عالم است.
خانه عالم

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور رییس تبلیغات اسلامی بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مستقر شدن روحانی در مناطق روستایی به ویژه مناطق محروم مهم ترین رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی تأسیس خانه های عالم را بزرگ ترین فعالیت فرهنگی بیان کرد و افزود: کمبود روحانی مهم ترین دلیل خالی ماندن خانه های عالم  دراین شهرستان است.

 

حجت الاسلام جعفرپور هدف از تأسیس خانه های عالم در روستاهای پرجمعیت را ترویج فرهنگ اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: حضور روحانیان برای اداره خانه های عالم ضروری است.

 

وی با بیان این که امروزه به دلیل نبودن روحانی بسیاری از خانه های عالم شهرستان بروجرد غیر فعال هستند، ادامه داد: انتظار می رود حوزه های علمیه در این زمینه همکاری کنند.

 

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد فعال بودن خانه های عالم را امری مهم در جهت برطرف شدن مشکلات مناطق روستایی دانست و گفت: مناطق زیادی در شهرستان بروجرد هم اکنون تقاضای تأسیس خانه های عالم دارند.

 

وی در ادامه از فعالیت تبلیغی 80 مبلغ بومی در این شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد مبلغ در طول سال به صورت مستمر در مساجد شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام با بیان فعالیت تبلیغی مبلغان تصریح کرد: تشکیل کلاس های معارف اسلامی، تبیین ارزش ها، دستاوردها و مبانی انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم دعا و زیارت، اقامه نماز جماعت از جمله فعالیت مبلغان است.

 

وی سخنرانی، وعظ و خطابه، برپایی کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، تفسیر، برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی و پاسخگویی به شبهات را از دیگر فعالیت مبلغان بیان کرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی بروجرد بیان داشت: مبلغان اعزامی به مساجد بر فعالیت های فرهنگی و قرآنی مساجد نظارت داشته و برگزاری محافل آموزش قرآن کریم با حضور آنان برگزار می شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری حوزه های علمیه این شهرستان خانه های عالم برخی مناطق روستایی رونق یابد و بتوان در جهت گسترش معارف اهل بیت(ع) گام های مؤثری برداشت.

 

حجت الاسلام جعفرپور با اشاره جنگ نرم و بحث تهاجم فرهنگی خاطرنشان کرد: وجود روحانیان بین مردم به ویژه جوانان در مناطق محروم امری ضروری است./9459/302/ب3

 

ارسال نظرات