۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۳۷۵
امام جمعه شبستر:

حیات جامعه وابسته به بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی خانواده را مستحکم‌ترین کانون جامعه از دیدگاه آموزه های دینی و قرآنی دانست و گفت: حیات جامعه وابسته به بنیان خانواده است.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شبستر با بیان این‌که مصوبات شورای فرهنگی عمومی بایستی با اصول اخلاقی و تربیتی اسلام و قرآن مطابق باشد، اظهار داشت: تمامی تصمیمات این شورا با محوریت اسلام، قرآن و اهل‌بیت برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه است.


وی با بیان این‌که باید نسبت به تکلیف و وظیفه خود مبنی بر ترویج ارزش‌ها و رفتارها نشأت‌ گرفته از اسلام حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و ارائه راهکارها در جلسات این شورا در سطح شهرستان بازخورد دارد و بر همین اساس باید خروجی آن منطبق بر مبانی اسلامی باشد.


امام جمعه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود خانواده را مستحکم‌ترین کانون جامعه از دیدگاه آموزه های دینی و قرآنی دانست و گفت: تلاش برای حفظ ‌و ‌تحکیم این بنیان اجتماعی وظیفه‌ای همگانی است، چراکه حیات اجتماعی جامعه ما بستگی به حیات خانواده دارد و همین امر ضرورت حفظ و حراست از این بنیان ارزشمند را بیش ‌از پیش نشان می دهد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تمام منابع و مأخذ جامعه‌شناسی از خانواده به‌عنوان بنیان اصلی جوامع بشری یاد می‌شود و تأثیر تلاطمات درون خانواده بر فراز و نشیب‌های اجتماعی در برهه‌ها و دوره‌های مختلف بر هیچ‌کس پوشیده نیست به‌گونه‌ای که می‌توان خانواده را نمونه‌ای کوچک ‌شده از ساختار اجتماعی هر جامعه‌ای مورد بررسی قرار داد.


حجت الاسلام محمدزاده مذهب را مهم‌ترین عامل هویت‌ خانواده های ایرانی عنوان کرد و افزود: رصد موضوع‌های مرتبط با خانواده، مذهب، آموزش و رسانه در جریان پیشرفت کشور باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد، ضمن این‌که شناخت مواضع دشمنان نظام برای مقابله با جنگ نرم ضرورت دارد.


وی خواست دشمنان را تخریب بنیان‌های اعتقادی و اجتماعی ملت ایران دانست و گفت: اگر امروز شاهد تخریب باورهای دینی و مذهبی مردم از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به غرب و لابی‌های صهیونیستی هستیم، نشان می دهد که نشان از تعمیق باورهای اسلامی میان جوانان ایرانی واهمه دارند.


امام جمعه شبستر با اشاره به گردهمایی 20 میلیونی شیعیان جهان در اربعین حسینی اظهار داشت: نهضت عاشورای حسینی تا قیام قیامت زنده است، چراکه ابعاد مختلف نهضت حسینی چنان تأثیرگذار بوده که تاکنون جامعه را متحول و دشمنان اسلام و تشیع را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کرده است.


همچنین سیدسعید کاشانی، فرماندار شهرستان شبستر در سخنانی با تأکید بر همکاری و همدلی همه دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی در پیشبرد موضوعات مبتلابه اجتماعی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به‌واسطه ارتباط با اقشار مختلف و رصد مسائل فرهنگی جامعه از مهم‌ترین و مؤثرترین نهادها محسوب می شود.


وی تصریح کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در نوع خود مطلوب است اما در صورت اجرایی و عملیاتی نشدن فایده ای به حال جامعه نخواهد داشت، از این رو انتظار می رود مسأله فرهنگ به عنوان یک دغدغه همگانی مورد توجه مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرار گیرد./935/202/ب2

ارسال نظرات