۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۰۳۴۱۲
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

روحانیت رکن اصلی بصیرت افزایی در بسیج است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: روحانیان و علمای دینی رکن اصلی برنامه های تربیتی، معرفتی و بصیرت افزایی بسیجیان در استان هستند.
سردار مرتضوي - نشست خبري هفته بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: امسال همزمان با هفته بسیج، از بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه، حدود هزار و 200 عنوان برنامه در مرکز و شهرستان های مختلف استان به منظور گرامیداشت این مناسبت برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برنامه های مزبور در بیش از سه هزار نقطه استان اجرا می شوند، افزود: دیدار با ائمه جمعه، نشست های بصیرتی و افتتاح طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی برخی از برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در استان خراسان شمالی هستند.

 

سردار مرتضوی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون در سطح کشور بیش از 25 میلیون نفر عضو بسیج هستند، خاطرنشان کرد: در استان 918 هزار نفری خراسان شمالی نیز در حال حاضر افزون بر 350 هزار نفر عضو بسیج بوده و به صورت ساختاری و سازمانی با این نهاد مردمی مرتبط هستند.

 

به گفته وی اکنون تفکر بسیج مرزهای ایران اسلامی را درنوردیده و نیروهای بسیجی در کشورهای دیگر اسلامی از جمله عراق و سوریه سازماندهی شده و در جبهه اسلام در حال جنگ با دشمنان هستند.

 

فرمانده سپاه خراسان شمالی در ادامه در مورد بهره گیری از ظرفیت طلاب و روحانیان در مسائل اعتقادی و تربیتی بسیجیان استان، اظهار کرد: اکنون در خراسان شمالی 22 قشر تخصصی بسیج راه اندازی شده که یکی از مهم ترین آنها سازمان بسیج طلاب و روحانیان است.

 

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه هر کدام از اقشار 22 گانه و سازمان های تخصصی بسیج در جوامع هدف مربوط به خود به صورت تخصصی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در این میان سازمان بسیج طلاب و روحانیان نقشی محوری داشته به گونه ای که از توان طلاب و روحانیان این سازمان در برنامه های سایر اقشار بسیج نیز استفاده می شود.

 

وی ادامه داد: به طور کلی در بخش قابل توجهی از تمامی برنامه های بسیج در استان از ظرفیت روحانیان و علمای دینی استفاده می شود که از آن جمله می توان به حضور روحانیان در تمامی کاروان های راهیان نور دانش آموزی، دوره های بصیرتی و عقیدتی، مجالس و محافل مذهبی با شرکت بسیجیان استان و غیره اشاره کرد.

 

سردار مرتضوی تصریح کرد: در اجرای برنامه های تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرت افزایی در بین اقشار مختلف بسیجی در خراسان شمالی، روحانیان و علمای دینی رکن اصلی بوده و نقشی محوری ایفا می کنند و رسالت سنگینی بر عهده آنها گذاشته شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری، رویکرد سپاه و بسیج استان در انتخابات پیش رو را تلاش برای مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی دانست و گفت: در این راستا برنامه های آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برای عموم مردم برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی همچنین تأمین امنیت انتخابات حسب درخواست شورای تأمین و ستاد برگزاری انتخابات کشور و استان را از دیگر کارکردهای بسیج در انتخابات پیش رو ذکر و اظهار کرد: افزون بر این بسیجیان استان همراه و همگام با سایر مردم در انتخابات اسفندماه امسال حضوری پرشور داشته و برای خلق حماسه سیاسی دیگری تلاش خواهند کرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات