۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۳۰۳۴۷۰
عضو هیأت رییسه شورای اسلامی قم:

ورزش و تفریح سالم از معیارهای سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مولایی در مراسم افتتاح سالن تیراندازی شهرک مهدیه قم، گفت: ورزش یکی از معیارهای سبک زندگی اسلامی است؛ چنان که پیامبر اکرم(ص) بر نشاط جسمی و انجام ورزش‌هایی همانند شنا، سوارکاری و تیر اندازی تأکید داشتند.
مصطفي مولايي عضو شوراي شهر قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی مولایی، عضو شورای شهر قم، عصر امروز در افتتاحیه سالن تیر اندازی شهید ردانی پور که در سالن شهدای روحانیت شهرک مهدیه برگزار شد، با اشاره به این که اسلام برای تمام ابعاد زندگی انسان برنامه دارد، خاطرنشان کرد: در گفتمان سازی سبک زندگی اسلامی باید از زندگی پیامبر(ص) الگو برداری کنیم و نوع تعاملی که آن حضرت با دیگران برقرار می‌کرد را باید مد نظر قرار دهیم و سبک زندگی اسلامی را تعریف کنیم.

 

وی با بیان این که یکی از معیارهای سبک زندگی اسلامی بحث ورزش است، افزود: اسلام برای ورزش و نشاط هم برنامه دارد و پیامبر(ص) بر نشاط جسمی با انجام ورزش‌هایی همانند شنا، سوارکاری و تیر اندازی تأکید داشتند و روایات زیادی در این رابطه نقل شده است که با عمل به این روایات به تدریج سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه می‌شود.


مولایی اظهار داشت: مشکلاتی که ما در جامعه داریم، مربوط به فاصله گرفتن از سبک زندگی اولیا و معصومین(ع) است و اگر به دستوراتی که ایشان در شیوه زندگی داده‌اند، عمل کنیم، در سلامت جسمی و روانی خواهیم بود.


وی گفت: طلاب و خانواده‌های آنها در جامعه الگو هستند و باید از نشاط و شادابی برخوردار باشند؛ بنابراین نشاط سالم را باید با ورزش‌های مناسب و اسلامی تأمین کرد.


عضو هیأت رییسه شورای شهر قم تصریح کرد: ورزش همگانی باید به عنوان اولویت در جامعه مطرح شود و مردم بیشتر به ورزش بپردازند، تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم؛ در این صورت بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی پیشگیری می‌شود و جامعه‌ای با نشاط خواهیم داشت./843/پ202/ف2

ارسال نظرات