۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۴۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بهبود وضعیت حجاب و عفاف نیازمند فعالیت مداوم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه بدحجابی معضلی نیست که با یک نشست و کارگاه رفع شود، گفت: بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه نیازمند فعالیت فرهنگی اصولی و مداوم است.
حجت الاسلام خادمي- نشست رابطان عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، شامگاه امروز در نشست مشترک ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور رابطان عفاف و حجاب دستگاه های اجرایی و مسؤولان فرهنگی و مذهبی در محل فرمانداری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، بر همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه ها در زمینه ترویج بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه نیازمند انسجام و تشریک مساعی دستگاه های مختلف فرهنگی و مذهبی است، اضافه کرد: دستگاه های فرهنگی و نهادهای مذهبی باید در کنار دولت مردان و آحاد مردم در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف همدل و همزبان باشند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: موفقیت در این زمینه و برداشته شدن گام های مناسب در راستای فراگیری حجاب و عفاف مورد نظر اسلام در جامعه دینی، منوط به وارد شدن همه متولیان به صحنه است.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید به موضوع حجاب و عفاف به صورت اصولی و عمقی پرداخته شود، ادامه داد: در این زمینه باید از توان خانواده ها و مراکز آموزشی و پرورشی بیش از میزان فعلی استفاده شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه لازم است مسأله حجاب و عفاف از سنین کودکی به فرزندان آموخته شده و آنها از مهدکودک با حجاب آشنا شوند، خاطرنشان کرد: بدحجابی معضلی نیست که با یک نشست و کارگاه رفع شود بلکه بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه نیازمند فعالیت فرهنگی اصولی و مداوم است.

 

وی با یادآوری اینکه رعایت حجاب و عفاف از تکالیف دینی بوده و همه اعم از زن و مرد ملزم به اجرای آن هستند، افزود: اگر چه در این راستا تاکنون گام های زیادی برداشته شده اما وضعیت حجاب و عفاف در جامعه هنوز با وضعیت مطلوب و مورد نظر اسلام فاصله دارد.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه مردم و مسؤولان امر باید در این حوزه گام های پایدار و متوازن بردارند، ادامه داد: نمی توان مسؤولیت حجاب و عفاف در جامعه را تنها بر دوش یک نهاد گذاشت و انتظار داشته باشیم وضعیت موجود بهبود یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به منزلت و جایگاه زن در دین مبین اسلام، اظهار کرد: حجاب و عفاف دو ارزش در همه جوامع انسانی به ویژه جوامع مسلمان هستند که رعایت آن آثار و نتایج درخشانی را برای آن جامعه به همراه دارد.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه نباید حجاب و عفاف را یک نوع محدودیت دانست چرا که رعایت آن برای بانوان مصونیت به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اصل حجاب و عفاف برای بانوان و آقایان یکی از ضروریات دینی بوده و بی اعتنایی به آن در حکم بی اعتنایی به دین است.

 

وی اضافه کرد: واهمه از گسترش دین اسلام و ارزش‌های این دین الهی، یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفت سران ظلم و کفر با ترویج حجاب و عفاف در کشورهای آنها و وضع قوانین ضدحجاب است.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین عوامل کمرنگ بودن آسیب‌های اجتماعی در کشورها و جوامع اسلامی توجه به اصل مهم حجاب و عفاف است، افزود: توجه ویژه مردان و زنان مسلمان به امر حجاب و عفاف و رعایت آن در کنار حفظ حرمت و کرامت انسانی سبب کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات