۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۳۴۸۱
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

حضور روحانیت در عزاداری‌ها سبب بصیرت‌افزایی و مانع خرافه‌گرایی است / 91 هزار هیأت مذهبی در کشور وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام روحانی نژاد از وجود 91 هزار هیأت مذهبی در کشور خبر داد و گفت: بایستی غنا بخشی فکری و‌ محتوایی مجالس مذهبی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و از وجود روحانی در هیأت‌های مذهبی استفاده شود، تا با غنابخشی و بصیرت افزایی از ترویج خرافات جلوگیری شود.
روحاني نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی که با حضور شماری از ائمه جمعه و جماعات استان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی و جمعی از طلاب و روحانیون در مجتمع رفاهی لاله شهرستان بجنورد برگزار شد، اظهارداشت: نهادینه شدن احکام، نماز و قرآن بایستی جزو برنامه‌های هیئات مذهبی باشد.

 

وی گفت: در هیئات مذهبی نمی‌توان قرآن و عترت را مورد بی توجهی قرار داد و تنها با نوحه خوانی مراسم مذهبی را ساماندهی کرد.

 

حجت‌الاسلام روحانی نژاد وجود روحانی در هیئات و مراسمات مذهبی را لازم، ضروری و مهم دانست و افزود: باید از وجود روحانی در هیئات مذهبی استفاده شود؛ چرا که نبود روحانی در این گونه مراسمات بی‌معنا است.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی اظهارکرد: بنا برالزامات تمامی مصوبات این ستاد بایستی اجرایی شود.

 

حجت‌الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: باید همچنین به محتوا و غنا بخشی، زدودن خرافات و آسیب‌ها در این مراسمات توجه شود، تا بتوان شکوه و عظمت این مراسمات را حفظ کرد.

 

وی گفت: رسانه‌های ملی و مطبوعات نیز نسبت به مراسمات و رفع آسیب‌های مراسمات مذهبی بی‌تفاوت نباشند.

 

حجت‌الاسلام روحانی نژاد از وجود 91 هزار هیئت مذهبی در کشور خبر داد و افزود: باید به مجالس مذهبی غنابخشی فکری و محتوایی دهیم و سخنرانی در منابر نیز با آمادگی و مطالعات لازم انجام شود.

 

وی افزود: بایستی از ایجاد انحراف عقیدتی در مراسمات جلوگیری و با تحریفات و اکاذیب نیز مبارزه شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: متأسفانه تعزیه خوانی‌ها دستخوش حواشی شدند که باید به این موضوع دقت کرد./1325/د101/ف2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات