۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۳۵۰۲
مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم خبر داد؛

مراجعه 400 هزار نفر به کتابخانه های میقات الرضا

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) از مراجعه 400 هزار نفر به کتابخانه های میقات الرضا در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
مراجعه 400 هزار نفر به کتابخانه های میقات الرضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه سپهریان مدیر عامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به مراجعه 400 هزار نفر به کتابخانه های میقات الرضا، گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 400 هزار نفر به کتابخانه های این موسسه در شهرهای طبس، قاین، کاشمر و روستای محمد آباد طبس  مراجعه و از خدمات آن در بخش های تالار مطالعه، امانت کتاب، واحد مطبوعات، اینترنت و سمعی بصری و برنامه های فوق العاده از جمله کلاس های آموزشی، همایش ها، جلسات مشاوره ای تحصیلی و خانوادگی و ... بهره‌مند شدند.

 

وی اظهار کرد: به طور میانگین روزانه بیش از 2 هزار و 200 نفر از خدمات کتابخانه ها استفاده می کنند که تلاش می شود با رفع نیازهای اطلاعاتی اعضا ارتباط با آنان در طول سال حفظ شود.

 

سپهریان با اشاره به استقبال گسترده دوستداران علم و دانش از کتابخانه های میقات الرضا تصریح کرد: تعداد مراجعان کتابخانه ها در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 5 درصد افزایش داشته است.

 

مدیر عامل موسسه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) عنوان کرد: این موسسه اداره کتابخانه های حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر، حضرت امام رضا(ع) قاین و روستای محمدآباد طبس را بر عهده دارد که این کتابخانه ها با در اختیار داشتن 156 هزار و 717نسخه کتاب به 36 هزار و 809 نفر خدمات ارائه می کنند.

سپهریان با اشاره به اقدامات این موسسه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی تصریح کرد:‌ ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه، ارتقای سطح و جایگاه تحقیق و پژوهش، هدایت پرسنل و اعضای کتابخانه ها  برای همکاری در اولویت های پژوهشی موسسه، تلاش برای توسعه منابع الکترونیکی و کتابخانه دیجیتال، آموزش مهارت های شغلی همکاران و استفاده از امکانات جدید برای ارتباط بیشتر با مراجعان از برنامه های این موسسه برای گسترش و ارائه خدمات در کتابخانه ها است./1310/101/ب3

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی


ارسال نظرات