۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۵۱۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد؛

همایشی با عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی مقدم با اشاره به همایش وقف و اقتصاد مقاومتی گفت: فراخوان مقالات این همایش در چند محور اعلام شده است که یکی از محورها متناسب با نگاه و دیدگاه رهبر معظم انقلاب با عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی است.
حسيني مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی ‌مقدم در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله میرزا ابوطالب قمی با آیت‌الله نوری ‌همدانی اظهار داشت: کنگره بزرگداشت آیت‌الله میرزا ابوطالب قمی در هفته وقف و با هدف ترویج فرهنگ وقف برگزار می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس منابع تاریخی، آیت‌الله میرزا ابوطالب امام جمعه قم بود و اقامه نماز جمعه در این شهر را به عهده داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ایشان یکی از علمای واقفی بودند که موقوفات بابرکتی داشتند گفت: مجموعه سه پارچه آبادی زنبیل‌آباد، علی‌آباد و فرج‌آباد توسط این عالم و در دوران حیاتش وقف شده است.

 

وی ادامه داد: اقامه روضه سیدالشهدا(ع)،‌ کمک به زائران عتبات عالیات و مشهد مقدس و رسیدگی به فقرا از جمله نیات این عالم برجسته در زمینه وقف بوده است.

 

حسینی مقدم با بیان اینکه همواره موقوفات برای حمایت و پشتیبانی از مراکز علمی و حوزه های علمیه در طول تاریخ نقش مهمی داشته است، گفت: ضرورت دارد، برای توسعه و تقویت حوزه‌های علمیه وقف احیا شود و در همین زمینه این همایش برگزار می‌شود.

 

حسینی درپایان خاطرنشان کرد: فراخوان مقالات این همایش در چند محور اعلام شده است که یکی از محورها متناسب با نگاه و دیدگاه رهبر معظم انقلاب با عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی است./1325/د101/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات