۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۵۲۱

کتابنامه آستان قدس رضوی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز کتاب و کتابخوانی، دستاوردهای فاخر انتشاراتی آستان قدس رضوی در «کتابنامه آستان قدس رضوی» منتشر شد.
کتابنامه آستان قدس رضوی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد ، رمضانعلی ایزانلو، رئیس گروه فرهنگی و هنری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی از انتشار کتابنامه آستان قدس رضوی  خبر داد و گفت: همزمان با روز کتاب و کتابخوانی، دبیرخانه شورای عالی فرهنگی با همکاری موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی، اقدام به مستند کردن فعالیت ها و دستاوردهای فاخر انتشاراتی این آستان مقدس از سال 1305 تا سال 1393  با عنوان «کتابنامه آستان قدس رضوی» کرده است.

 

رمضانعلی ایزانلو آشنایی بیشتر پژوهشگران و محققان کشور و معرفی فعالیت های موسسات آستان قدس رضوی در 3دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه جامع و تحلیلی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی نسبت به فعالیت های موسسات فرهنگی در راستای جهت دهی به فعالیت ها و بررسی سیر تحول انتشاراتی آن ها را مهم ترین اهداف انتشار این کتاب عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: این کتاب شامل چاپ اول همه کتاب هایی است که از سوی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی از سال 1305 تا پایان سال 1393 منتشر شده است.

 

ایزانلو افزود: هر مدخل کتاب شناختی این اثر مشخصاتی از جمله عنوان، پدید آورنده و مشخصات اثر است که به تفکیک موضوع و به ترتیب الفبایی عنوان ها را بیان می کند.

 

رئیس گروه فرهنگی و هنری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: براساس این کتابنامه،  آستان قدس رضوی از سال 1305 تا  1393 بیش از  11 هزار و 266 عنوان کتاب با شمارگانی بیش از 50 میلیون نسخه منتشر کرده است که بیشترین کتاب‌های منتشر شده در موضوع دین با 5 هزار و 261 عنوان  در30 میلیون و  588 هزار و 320 نسخه بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های آستان قدس رضوی در حوزه انتشار کتاب گفت: آستان قدس رضوی از سال 1305 خورشیدی فعالیت انتشاراتی خود را با چاپ جلد نخست فهرست نسخ خطی کتابخانه مرکزی که اولین تجربه فهرست نویسی نسخ خطی در ایران به شمار می رود، آغاز کرد که تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 27 عنوان کتاب از سوی کتابخانه مرکزی و کتابخانه ملی ملک که تنها موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در آن دوران بوده اند، منتشر شده است./1310/101/ب3

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی


ارسال نظرات