۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۵۲۷
مدیر حوزه علمیه کاشان:

قوت گرفتن شیعیان در عربستان به تغییر سیاسی در این کشور قوت بخشیده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که عربستان به دنبال خارج کردن شیخ نمر از صحنه است، گفت: عربستان با یک بحران جدی روبه رو شده است.
حجت الاسلام منصورفرجي

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شیخ نمر بعد از فوت پدرخود به عنوان یک عالم شیعی وارد میدان شد، گفت: ورود شیخ نمر به صحنه موجب قوت شیعیان در عربستان و منجر به تحرکاتی در برخی از شهرهای این کشور شد.

 

وی افزود: قوت گرفتن شیعیان در عربستان به تغییر سیاسی در این کشور قوت بخشیده و پادشاه فعلی عربستان که از همسر دوم شیخ فهد است دچار بیماری شده و توان اداره کشور را ندارد، از این رو پسر جوان وی کشور عربستان را اداره می کند.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به جوان بودن سران فعلی دولت عربستان و تصمیمات اشتباه در رابطه با جنگ با یمن، گفت: جنگ یمن بهانه ای برای جلوگیری کودتای نظامی در عربستان بود، از این رو اگر جنگ یمن رخ نمی داد، احتمال حکومت نظامی و کودتا در عربستان وجود داشت.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که عربستان با یک بحران جدی روبه رو است، گفت: عربستان با اعدام شیخ نمر به دنبال خروج از بحران است.

 

وی با بیان این که عربستان با کودتای داخلی و مشکلات خارجی مواجه است، گفت: جنگ یمن به پایان رسیده است، چرا که در یمن دیگر مکانی وجود ندارد که بخواهند بمباران کنند.

 

به گفته وی، با پایان یافتن جنگ یمن نیروهای نظامی عربستان به داخل کشور بازخواهند گشت و آن زمان است که با مشکل اداره کشور و قوت گرفتن مشکلات داخلی روبه رو خواهند شد.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این که عربستان به دنبال خارج کردن شیخ نمر از صحنه است، گفت: کودتای نظامی نیز از معضلاتی است که ممکن است بعد از حمله به یمن توسط سران ارتش عربستان انجام شود.

 

کشورها در مجامع بین المللی به اقدامات عربستان معترض شوند

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که کشورهای منطقه در عمل نمی توانند اقدامی را در راستای جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر انجام دهند، گفت: ایران و سایر کشورها می توانند در مجامع بین المللی به این موضوع معترض شوند و به سفیران کشورهای عربستان اخطار دهند.

 

وی با بیان این که هیچ کشوری به عربستان در رابطه با فاجه منا اعتراض نکرد، گفت: کشورهایی مانند اندونزی و مالزی که کشته های بسیاری را در فاجعه منا داشتند، حاضر به صدور یک اطلاعیه اعتراضی نشدند، چرا که عربستان در این کشورها به شدت سرمایه گذاری کرده است که اعتراض این کشورها موجب متضرر شدن شان می شود.

 

به گفته وی، ایران اسلامی نیز می توانند در اعتراض به عربستان با این کشور قطع ارتباط دیپلماسی کند که این امر نتیجه ای نخواهد داشت و آل سود هم از این قطع ارتباط و اعتراض ها واهمه ای ندارد.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: اعتراض کنندگان به آل سعود بعد از ایران به سید حسن نصرالله و نخست وزیر عراق محدود می شود و این اعتراض ها نیز برای کشور عربستان مشکل خاصی را به وجود نمی آورد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات