۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۳۰۳۵۴۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

استکبار ستیزی به گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی از افراد تا نام آمریکا می آید دهانشان پر از آب می شود، گفت: این دسته ار افراد باید بدانند که آمریکایی ها تنها در پی تأمین منافع خود و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل امروز در جمع طلاب این حوزه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) با موضوع موانع نزول برکات، تصریح کرد: نیت و قصد هر شخصی در خیانت و ظلم او سبب می شود تا برکت از اموال و مکاسب از زراعات و تجارات و صناعات و غیر آنها زایل شود.

 

وی با بیان این که نیت و قصد یک فعل در عالم هستی تاثیر می گذارد، افزود: نیت خیلی بیشتر از تکنولوژی قدرت دارد زیرا نیت قدرت آفرین است که می توان با نیات خود رأی پروردگار عالم را در مورد خودتان تغییر داد.

 

حجة الاسلام تقی پور با طرح این سؤال که چرا ما نیات خود را جدی نمی‌گیریم؟ بیان کرد: در زندگی اجتماعی، افراد برای نیات هم ارزش قائل نیستند در حالی که نیت انسان یک فعل بسیار بزرگ مانند داشتن بمب اتم در انبار مهمات است.

 

وی با اشاره به این که خدای متعال از نیات انسان آگاه است و به آنها توجه می کند خاطرنشان کرد: خدای متعال برای نیت انسات ارزش قائل است زیرا نیت کم هزینه‌ترین اقدام برای بندگان است که به عنوان مثال اگر انسان قصد بیداری در شب را داشته باشد اما نتوانست بیدار شود همین که نیت کند برای او آن عمل حساب می شود زیرا نیت محور محاسبه‌ انسان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری آمار کتاب خوانی را در کشور نگران کننده می دانند.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود هجمه های فرهنگی در فضای مجازی و با تاکید بر این که یکی از راه های مبارزه با این هجمه ها افزایش مطالعه است، افزود: هجمه های فرهنگی و اعتقادی در فضای مجازی نسبت به مقدسات رو به افزایش است که با حمله به سادات و نشانه های سیادت از جمله عمامه و شال سبز و همچنین حمله به حجاب و دختران و زنان باحجاب سعی در سست کردن جوانان نسبت به مقدسات دینی دارد که یکی از راه های مقابله با این هجمه ها کسب اطلاعات از راه کتاب خوانی است.

 

وی با تشویق به امر کتابخوانی، بیان داشت: مؤمنان باید در امر کتاب و کتاب خوانی نوع نگرش خود را تغییر دهند و خیرین می توانند با تأسیس کتابخانه ای غنی و پر محتوا در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه در ترویج کتاب و کتابخوانی نقش مهمی را ایفا کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر هوشیاری ملت ایران در شناخت فتنه و عدم امکان سوء استفاده از احساسات مردم از سوی دشمنان گفت: اگرچه در صداوسیمای جمهوری اسلامی بی‏ دقتی تهیه‏ کنندگان در بعضی از برنامه ها قابل دفاع نیست و نتیجه این بی دقتی را در ساخت برنامه طنز شاهد بودیم اما انتظار آن می رود که از این پس در ساخت برنامه های تلویزیونی از هرگونه اهانت احتمالی خودداری شود.

 

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اساتید دانشگاه ها و خود کم بینی بعضی از روشنفکران افزود: برخی از افراد تا نام آمریکا می آید دهان های شان پر از آب می شود اما به پیشرفت های 36 سال انقلاب هیچ توجهی نمی کنند.

 

امام جمعه گتاب خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه ما از ابتدای انقلاب تا به الان با مشکلات متعددی از قبیل جنگ هشت ساله هم دست و پنجه نرم کردیم و در برابر استکبار ایستاده ایم مورد غضب استکبار و شیطان بزرگ قرار گرفتیم و دشمنان ما مغزهای مرا از ما گرفتند و کشتند و دانشمندان ما را ترور کرده اند لذا با توجه به این موضوعات باید قضاوت کنیم که آیا ما هم توانستیم پیشرفتی داشته باشیم یا خیر؟

 

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسگری(ع) آمل بیان کرد: اگر کارهایی را که در این مملکت انجام می دهیم چنان چه در کشور هایی چون فرانسه و ژاپن انجام می گرفت بعضی از روشنفکر نماها تحسین می کردند ولی در کشور ما با توجه به این همه پیشرفت و علم و فن آوری متأسفانه به چشم این عده نمی آید.

 

وی با انتقاد از خودفروخته های داخلی و عاشق کدخدا و با تاکید بر این که حوانان انقلابی باید در فضاهای مجازی از عزت ایران اسلامی دفاع کنند ادامه داد: نباید بگذاریم دشمنان با شبهات باعث خود کم بینی در فضای مجازی شوند.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که متأسفانه عده ای در کشور به دنبال تطهیر سازی خاندان پهلوی هستند، تصریح کرد: باید هوشیار بود تا خدای نکرده این توطئه نرم دشمنان در فضای عمومی جامعه نهادینه نشود، بلکه باید تلاش کرد تا خدمات انقلاب اسلامی بیشتر در عموم جامعه تبیین شود./950/202/ب1

ارسال نظرات