۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۵۶۰
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

باور دوستی آمریکا سبب نفوذ دشمن است/ هیچ تغییری در آمریکا به وجود نیامده

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا تلاش دارد که این باور را در ذهن مردم ایران به وجود آورد که رفاه، اقتصاد، اشتغال جوانان در گرو رابطه خوب با آمریکا است و هر فردی این را باور کند عامل نفوذی آمریکا خواهد بود.
303560 303560 303560 303560 303560

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی بسیج اساتید دانشگاه که در باغ موزه تالار خلیج فارس برگزار شد، گفت: امروز در مقابل این همه جنایات استکبار در منطقه عظمت شما پزشکان بسیج جامعه پزشکی در عرصه خدمت و سلامت نتیجه داده است.

 

امروز دشمن به استراتژی نفوذ روی آورده است

وی افزود: امروز دشمن به استراتژی نفوذ روی آورده است، برخی می‌گویند شاید این نفوذ از اول انقلاب بوده باشد اما به شکل تاکیکی بوده در حالیکه نفوذ امروز دشمن تغییر پیدا کرده است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: بعد از انقلاب در دو سال نخست آمریکا با کودتا و ترور سپس 8 سال جنگ نظامی علیه ملت، ایران تنها کشوری بود که به شکل نظامی وارد عملیات نظامی شد.

 

نقدی بیان داشت: آمریکا بعد از شکست استراتژی نظامی به استراتژی فرهنگی روی آورد و 10 سال تلاش کرد که فتنه آن را در سال 88 برچیند اما بسیجیان جلوی آن را گرفتند، بعد از آن با اهرم جدید مانند فیس‌بوک، توئیتر، شبکه‌های مجازی و ده‌ها شبکه ماهواره‌ای علیه ملت ایران تجاهم و تخریب فرهنگی را آغاز کرد.

 

سال 88 دشمن صریحا از سقوط نظام صحبت می‌کرد

وی افزود: سال 88 ناگهانی از همه این ابزارها رونمایی کردند و به سمت ملت ما فرستادند و صریحا از سقوط نظام صحبت کردند اما باز هم شکست خوردند بنابراین تلاش کردند روی تحریم کار کنند تا مردم خسته شده و از نظام حمایت نکنند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در سال 88 وزیر خزانه‌داری آمریکا کشور به کشور رفته و صحبت می‌کند تا پشتیبانی و حمایت برخی کشورها را خریده و با تحریم اساسی و فلج‌کننده نظام جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورند، نتیجه این می‌شود که بعد از گذشت 4 یا 5 سال رییس جمهور آمریکا در فروردین سال جاری در نطق خود گفت که ما نتوانستیم با تحریم‌ها به هدف خود دست پیدا کنیم.

 

آمریکا در اظهار دوستی خود دنبال غفلت ما است

نقدی ابراز کرد: همه ابزارهایی نظیر استراتژی جنگ، استراتژی نظامی، استراتژی سیاسی، استراتژی فرهنگی و استراتژی اقتصادی علیه ملت ایران به کار گرفته شد و همه شکست خورد امروز که آمریکا در تمام سلاح ها خلع سلاح شده از طریق مذاکرات اظهار دوستی می‌کند تا با نفوذ راهبردی خود را نزدیک کرده و با غفلت ما از پشت خنجر بزند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز برای برخی این تصور به وجود آمده که آمریکا عوض شده است در حالیکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مراقب نفوذ دشمن باشید ساده‌لوحان باید مراقب باشند.

 

نقدری افزود: اگر آمریکا قصد دوستی با ملت‌ها و از جمله ملت ایران را دارد چرا در حالیکه مردم و دولت عراق مصمم هستند که منافقان را از این کشور خارج کنند تنها کشوری که محکم ایستاده که باید منافقان در این کشور باقی بمانند، آمریکا است.

 

نفوذ باور دوستی آمریکا است

وی در ادامه بیان داشت: وجود ده‌ها ناو در خلیج فارس، وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا اطراف ایران و پهبادهایی که در منطقه حضور دارند یا گروه های تروریستی که در خاک آمریکا دفتر دارند اگر دشمنی نیست چه می‌تواند باشد این نشان می‌دهد که خنجر در دست آنها و نفوذ باور دوستی آنها است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تلاش آنها است که این باور را در ذهن مردم ایران به وجود آورند که رفاه، اقتصاد، اشتغال جوانان در گرو رابطه خوب با آمریکا است هر کس این را باور کند عامل نفوذی آمریکا خواهد بود، در سازمان ملل 20 دقیقه رییس جمهور آمریکا نطق دارد اما حرف او این است که به مردم ایران بگوید مرگ بر آمریکا برای شما اشتغال، نان و آب نمی‌شود کسی که این را باور کند نفوذ را پذیرفته است.

 

نقدی اظهار داشت: در دوره‌ای که ما دوست صمیمی با آمریکا بودیم پزشک خود را از هند و بنگلادش می‌آوردیم در حالیکه امروز از 52 کشور دنیا گردشگر برای معالجه به ایران می‌آید که این در پرتو مبارزه با آمریکا بوده است.

 

وی افزود: عقل، تجربه و خرد ما بر اساس وضعیت کشورهای دیگر در هر عرصه‌ای این را می‌گوید که کشورهای دیگری که با آمریکا دوست هستند هیچ نصیبی از پیشرفت نبردند.

 

نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در کشور ما فراوان است

رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: وارد کردن سرمایه خارجی به علت اینکه سرمایه در کشور نیست بهانه است اگر نقدینگی در کشور نیست چطور این همه خودرو و طلا به فروش می‌رود اگر ما عرضه نداشته باشیم این نقدینگی را به سمت تولید داخلی هدایت کنیم همه فکر ما به سمت سرمایه‌داری، رانت‌خواری، خرید خودرو و خانه می‌رود.

 

تولید سود‌آور جذب سرمایه کرده و نیازی به باج سیاسی نخواهد بود

نقدی بیان داشت: امروز نهایت سرمایه‌گذاری ما در کشور به سه ملیارد دلار نرسیده است در حالیکه سرمایه تابع سود است اگر ما توانستیم صنایع خود را در همه عرصه‌ها سودآور کنیم موفق خواهیم شد باید مشکل تولید را حل کنیم اگر تولید ما سودآور شد تمام سرمایه‌ها به کشور خواهد ریخت و نیازی به دادن باج سیاسی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه کاری به مرگ و درود ندارد بلکه سود خود را می‌خواهد، عنوان کرد: وارد کردن فن‌آوری سبب پیشرفت ما نمی‌شود امروز بعد از  50 سال ما از پیکان به پراید دست یافتیم اما چون در صنعت دفاعی چیزی به ما ندادند سراغ دانش داخلی رفتیم و تمام تسلیحات مورد نیاز را خود ساختیم در خودروسازی با فکر وابستگی اما در تسلیحات با فکر بومی خود را حرکت دادیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: من می‌توانم با ریاضیات و اقتصاد ثابت کنم که رابطه با آمریکا هیچ گونه سود و پیشرفتی برای ما نخواهد داشت ما باید ظرفیت‌های خود را تکمیل کنیم و با وابستگی به خارج دنبال پیشرفت نباشیم.

 

مردم باید اقدامات را در زمینه اقتصاد مقاومتی لمس کنند

نقدی با اشاره به اینکه کسانی که دنبال ملک ری هستند بدانند که با دوستی آمریکا به جایی نمی‌رسند، بیان داشت: در پیشرفت اقدامات عملی اقتصاد مقاومتی است که مردم باید آن را لمس کنند بالاترین جلوه در بخش بهداشت و درمان نیز پیشگری است که اگر بر درمان غلبه دهیم بزرگترین خدمت را به لحاظ اقتصادی، آرامش، امنیت ملی، صدور انقلاب و الهام بخشی برای دیگران خواهیم داشت.

 

وی افزود: اگر کاهش بستری و مصرف دارو را بالا بردیم رشد پایدار و سلامت در کشور موج زده و در دنیا موجب افتخار و الهام‌بخشی خواهد بود، بومی‌سازی تجهیزات پزشکی و دارو مساله مهم دیگر است که باید به آن توجه شود ظرفیت بالایی در کشور است که بتوان تجهیزات را در کشور ساخت شاید کیفیت خوبی نداشته باشد اما باید خودمان تلاش کنیم و از صنعت‌گر بخواهیم کیفیت آن را بالا ببرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: ما در بخش دارو از نظر شیمی و بیولوژیک در تراز بالایی از جهان قرار داریم در شیمی رتبه 20 دنیا را داریم سابقه داروهای گیاهی، علم و دانش و طب سنتی و پیشگیری بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه پزشکی است.

 

نقدی اظهار داشت: باید در انتقاد رودربایستی نکنیم گاهی کارهای اشتباهی انجام می‌شود خویشتن‌داری می کنیم چیزی نمی‌گوییم که این ظلم است در نظام  درمان و بسته طرح سلامت که هزینه های زیاد دارد باید ایرادات گفته شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در ایراد گرفتن نیز نباید بحث‌های تخصصی را سیاسی کنیم بلکه باید با اخلاص ایرادات را نقد کنیم و روز اول آن را به رسانه‌ها انتقال ندهیم ما آسیب‌های زیادی از ترک امر به معروف و نهی از منکر دیدیم به عنوان مثال خطر تهدید نسل را سال ها بسیاری از ما می‌دانستیم اما چیزی نگفتیم تا اینکه رهبر معظم انقلاب وارد شدند./807/201/ب1

ارسال نظرات