۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۶۰۲
نماینده مردم قزوین در مجلس:

مسؤولان آنچنان که باید به کتابخانه‌ها توجه نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به واسطه کتاب خواندن و ترویج فرهنگ مطالعه بسیاری از معضلات اجتماعی کم می‌شود، گفت: مسؤولان آنچنان که باید به کتابخانه‌ها توجه نمی‌کنند.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم تکریم مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سالن کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین، گفت: مسؤولان آنچنان که باید به کتابخانه‌ها توجه نمی‌کنند به طوری که مجلس اعلام کرد که نیم درصد درآمد را به کتابخانه‌ها اختصاص دهند که درباره این نیم درصد نیز آنگونه که باید اقدام نشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری نیز مجلس تصویب کرد که از بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها تزریق شود، اظهار کرد: که البته برخی شهرداری‌ها اعتراض کردند که با این مقدار نیز بخش کوچکی از مشکلات کتابخانه‌ها برطرف می‌شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق پایین کتابداران اضافه کرد: در بحث حقوق کتابداران و فعالان در این حوزه ظلم مضاعفی بود به طوری که این قشر به انداز یک کارگر نیز حقوق نمی‌گرفتند بنابراین پیگیر شدیم تا تحولی در این خصوص شود که انجام شد که البته باب میل ما نیست و پیگیر هستیم جایگاه حقوقی کتابداران را به جایی برسانیم که کارمندان دولت هستند.

 

وی اعلام کرد: مهم این است که باید کتابخوان ایجاد کنیم و جامعه را به سوی کتابخانه‌ها سوق دهیم اما متأسفانه تبلیغات در این زمینه ضعیف است و آن قدر که پفک در صدا و سیما تبلیغ می‌شود، کتاب تبلیغ نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها و منبری‌ها چقدر کتاب را تبلیغ می‌کنند، در این بخش کمبود اساسی داریم که جامعه را به سوی مطالعه بکشانیم؛ اگر روی این بخش سرمایه‌گذاری کنیم و کتابخوان داشته باشیم بخش سخت‌افزاری نیز پشت سر آن می‌آید چراکه آن زمان مسؤولان، دولت و مجلس مشاهده می‌کنند که جامعه به سمت مطالعه رفته و کتابخانه و کتاب و کتابدار می‌خواهد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به واسطه کتاب خواندن و ترویج فرهنگ مطالعه بسیاری از معضلات کم می‌شود همانند اعتیاد و طلاق، امروز طلاق یکی از معضلات است، زمانی طلاق ننگین‌ترین کار بود اما امروز متأسفانه در تهران جشن طلاق می‌گیرند.

 

وی با اشاره به نقش مطالعه در کاهش معضلات اجتماعی یادآور شد:  افزایش طلاق به این دلیل است که خانواده‌ها اهل مطالعه نیستند و نمی‌دانند زن و مرد چه وظیفه‌ای در قبال هم داشته و چه کار باید انجام دهند تا به مشکل برخورد نکنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان گفت: کتابداران نقش مهمی در جذب افراد به کتابخوانی دارند و از زحمات این قشر تشکر کرده و تلاش می‌کنیم تا این افراد جایگاه ارزشمنید در جامعه داشته باشند./955/202/ب2

ارسال نظرات