۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۶۴۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نشر آموزه های قرآنی در تحقق سلامت روانی جامعه تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به ضرورت اشاعه مفاهیم قرآنی در جامعه، گفت: نشر آموزه‌های قرآنی، در تحقق سلامت روانی جامعه مهم و تأثیرگذار است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش ارتقاء سلامت مدیران زن که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش گرگان برگزار شد، اظهار داشت: مفاهیم قرآنی و دینی به عنوان مهم ترین رکن در روابط اجتماعی و فردی در جامعه محسوب می شوند و باید زمینه ترویج و توسعه مفاهیم دینی بوی‍ژه در حوزه قرآنی در جامعه بیش از پیش فراهم شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت اشاعه مفاهیم قرآنی در جامعه تأکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب در صدد هستند با هجمه های فرهنگی ارزش ها و مفاهیم قرآنی را در جامعه کمرنگ کرده که خوشبختانه تاکنون موفق نشده اند.

 

آیت الله نورمفیدی همچنین خواستار توجه بیش از پیش مسؤولان برای بسترسازی در راستای تأمین نیازمندی ها و آسایش و آرامش روحی و روانی مردم در کنار پرداختن به مسائل جسمانی آنها شد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان از آرامش روحی به عنوان مهم‌ترین عامل سلامت انسان نام برد و گفت: مهم ترین عامل انسان سلامت زمانی است که فرد روح آرامی داشته باشد و دغدغه ای در زندگی نداشته باشد.

 

وی به آرام بخش های کاذب زندگی اشاره کرد و گفت: ثروت و تجملات زندگی به انسان آرامش نمی دهد و اگر روح انسان به این سمت حرکت کند، روزانه به تجملی جدید دغدغه پیدا می کند و انسان آزار می بیند.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که معنویت و ارتباط با خدا بشر را آرام می کند، تصریح کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که ثروت و موقعیت اجتماعی تکیه گاه خوبی برای انسان نیست و همچون خانه عنکبوت سست بوده و با اشاره ای از بین می رود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر انسان به غیر از خدا تکیه کند مانند این است که برای خود خانه ای از جنس عنبکوت ساخته است.

 

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیران و معلمان حاضر در همایش گفت: اگر مربیان به شاگردان خود بتوانند روحیه آرام را منتقل کنند بهترین خدمت را انجام داده اند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که روح آرام مهم ترین عامل سلامت است، خاطرنشان کرد: عوامل بیماری سرطان در همه جا وجود دارد و اگر قرار باشد به چنین مسائلی به شکل مشکلی بزرگ نگاه کنیم، دغدغه ما بیشتر می شود.

 

وی به نقش مؤثر معنویت در ایجاد فضای آرام برای افراد جامعه اشاره کرد و گفت: معنویت در زندگی موجب آرامش روحی انسان خواهد شد و این مهم با راهکارهای عملی بدست می آید.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا دستورات دینی را در زندگی خود انجام دهیم که ثمرات گرانقدری از جمله ایجاد آرامش پایدار به همراه خواهد داشت./950/203/ب2

ارسال نظرات