۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۶۹۵
استاد دانشگاه:

اعمال مؤمن مبین سخن او است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: اسلام دین هدایت و حقیقت است و کسی که اسلام را خوب بشناسد توانایی جذب و هدایت دیگران را کسب می‌کند و سخن مومن واقعی تبیین اعمال او بوده و اعمال او مبین سخن او است.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه پنجشنبه 28 آبان در کلاس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: ائمه معصومان(ع) شاهد و ناظر همه اعمال ما انسان‌ها هستند زیرا ما در محضر آنان حضور داریم.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: انسان زمانی می‌تواند دامن خود را از عمل حرام حفظ کند که شکم خود را از مال حرام پر نکند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا به یزیدیان فرمودند به این دلیل سخن حق به گوش شما نمی‌رود که شکمتان از مال حرام پر شده است؛ مال حرام انسان را بیرحم می‌کند.

 

نیکنام با اشاره به اینکه انسان باید در زمینه خودسازی بسیار تلاش کند، بیان داشت: اگر امروز انسان همانند دیروزش باشد او ملعون است زمانی انسان ثمر و بهره نیکویی از این دنیا کسب می‌کند که اعمالش خوب باشد.

 

استاد دانشگاه ابراز کرد: اگر کسی می‌خواهد فرزند خوب و با گذشتی داشته باشد ابتدا باید اعمال خود را درست کند.

 

وی اظهار داشت: زمانی که انسان در حق فردی مرتکب خطا می‌شود و از او عذر خواهی می‌کند این عمل شجاعت می‌خواهد.

 

نیکنام افزود: امام حسن عسگری(ع) فرمودند اعتراف کن که دیروز خطا کرده‌ای چرا که این نشان از رشد عقلی توست؛ زمانی انسان می‌تواند در برابر خطای خود از دیگری عذر خواهی کند که اعمال خود را بررسی و محاسبه کرده باشد و این محاسبه همان رشد عقلی است.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: بهترین راه برای محاسبه اعمال، مقایسه با اعمال و سیره پیامبر(ص) است.

 

وی بیان داشت: امروز سلفی‌ها، سعودی‌ها و گروه تکفیری داعش از ما چهره‌‌ای را به جهان معرفی می‌کنند که برخلاف چهره واقعی شیعیان است و امروز شیعیان وظیفه دارند چهره عملی و نظری خود را به جهانیان معرفی کنند چرا که مذهب شیعه به معنای رعایت حقوق دیگران است.

 

نیکنام در پایان خاطرنشان کرد: اسلام دین هدایت و حقیقت است و کسی که اسلام را خوب بشناسد توانایی جذب و هدایت دیگران را کسب می‌کند و سخن مومن واقعی تبیین اعمال او بوده و اعمال او مبین سخن او است./813/202/ب1

ارسال نظرات