۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۳۷۰۴
با حضور آیت الله سبحانی؛

از بیوت آیات خزعلی و مؤیدی قمی تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ در اختتامیه دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم از بیوت مرحوم آیات ابوالقاسم خزعلی و مؤیدی قمی به پاس سال‌ها تلاش در عرصه تفسیر قرآن، تربیت شاگردان بسیار و ترویج معارف ناب قرآنی تقدیر به عمل آمد.
اختتاميه همايش تفسير قرآن کريم اختتاميه همايش تفسير قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنج شنبه شب و در اختتامیه دوازدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم از دو تن از مفسران و محققان برجسته قرآنی تجلیل به عمل آمد.

 

بر اساس این گزارش، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که فعالیت‌های این دارالقرآن درحال گسترش است، گزارشی از روند فعالیت‌های این دارالقرآن علامه طباطبایی در احیای برنامه‌های قرآنی حوزه علمیه ارائه کرد.


در ادامه از بیوت مرحوم آیات ابوالقاسم خزعلی و مؤیدی قمی به پاس سال‌ها تلاش در عرصه تفسیر قرآن، تربیت شاگردان بسیار و ترویج معارف ناب قرآنی تقدیر به عمل آمد.

 

نمایندگان این بیوت لوح یادبود را از دستان حضرت آیت الله سبحانی دریافت کردند که این مرجع تقلید برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

 

متن لوح یادبود بیت آیت الله مؤیدی قمی به شرح زیر است:


بدین وسیله از زحمات و خدمات مرحوم آیت الله مؤیدی قمی در مدیریت مجمع عالی تفسیر قرآن و برپایی همایش های تفسیری مفسران قرآن و تلاش گسترده در اشاعه تدریس تفسیر قرآن در حوزه، تقدیر و تکریم می شود از خداوند متعال مسألت داریم ایشان و همه کسانی که در حادثه منا بر اثر بی کفایتی آل سعود مظلومانه جان باختند با شهدا و اولیائش محشور فرماید. ناصر مکارم شیرازی ـ جعفر سبحانی

 

همچنین در این مراسم آیت الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که علامه طباطبایی با وجود زندگی فقیرانه‌ای که داشت همواره با عزت و بزرگواری زندگی کرد، گفت: وجود علامه طباطبایی چیزی جز خیر نبود، هر اندازه از این عالم عامل علم تراوش می‌کرد به همان اندازه نیز خضوع و خشوع در ایشان افزایش پیدا می‌کرد.


در ادامه نیز حضرت آیت الله سبحانی به تبیین مسأله تأویل در قرآن پرداخت و با بیان این که بسیاری در طول زمان با آیات متشابه فتنه‌گری کردند، گفت: مجسمه‌ها «قائلان به جسمیت خداوند» که الان داعش و وهابیت همگی دنبال آنها هستند با همین آیات فتنه‌گری کردند، این افراد خدا را در عرش و بر روی تختی تصور می کنند./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات