۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۷۱۰
به همت موسسه عصر موعود؛

نود و هفتمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نود و هفتمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی با موضوع چالش های فراروی مؤمنان و شش اصل سلامتی غارت شده در حوزه هنری تهران برگزار شد.
استاد شفيعي سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل شفیعی سروستانی، رییس موسسه عصر موعود در نود و هفتمین نشست از سلسله نشست های فرهنگ مهدوی با موضوع «چالش های فراروی مومنان و شش اصل سلامتی غارت شده» که بعدازظهر پنجشنبه در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد، با اشاره به نشانه های ظهور، خاطرنشان کرد:  نشانه های ظهور در جامعه به وفور دیده می شود اما مورد غفلت قرار می گیرد.


رییس مؤسسه عصر موعود در ادامه خاطرنشان کرد: این غفلت ها به مکر شیطان برمی گردد و مانع از این می شود که مومنان متوجه خطرهای پیرامون خود شوند، این غفلت ها آنها را به لهو و لعب دچار می کند و زمانی این افراد به خود می آیند که راه فراری برای آنها وجود ندارد.


وی با بیان اینکه شیطان منجر به غفلت مسلمانان می شود تا نشانه های ظهور از یاد آنها برود، اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) درباره آخر الزمان روایت بلندی دارند که در بخشی از آن آمده است که هرگاه حق و اهل حق از میان رود و ناحق همه جا را فرا می گیرد، قرآن کهنه شمرده می شود و دین وارونه جلوه داده شود بدانید نشانه های ظهور نزدیک است.


شفیعی سروستانی با اشاره به آسیب های غفلت درباره آخرالزمان گفت: غفلت از امام زمان (عج) و عدم توجه به ظهور ایشان از جمله این آسیب ها است، پیرامون ما وقایع مهمی وجود دارد همه جا درگیری وجود دارد اما از هیچ رسانه ای درباره آخر زمان شنیده نمی شود.


رییس مؤسسه عصر موعود با بیان اینکه در نتیجه این غفلت ها مسلمانان وارد میدانی شوند که این میدان خصم است، پیامد این غفلت این است که شیعیان از اجرای مأموریت اصلی برای زمینه سازی ظهور و یاری دادن امام باز می مانند.


وی، موسساتی به نام امام زمان (عج) را از جمله چالش های دانست که نتوانسته اند فرهنگ مهدویت را ترویج دهند، در ادامه گفت: این موسسات نتوانسته اند از گفتگوی تحریف شده درباره مهدویت جلوگیری کنند، این موسسات مهدویت را قابل اعتنا نمی دانند و تقلیل شأن گفتگوی مهدویت یک غفلت و گناه نابخشودنی است.


شفیعی سروستانی با بیان اینکه بیش از 700 شعبه فرقه غیر مذهبی در ایران سبب می شود که دشمنان نفوذ در میان مسلمانان داشته باشند، خطرنشان کرد: آنها سعی دارند که بر حجم شبهات اضافه کنند تنها در حوزه ولایت و مهدویت بیش از پنج هزار شبه وجود دارد، گروه های وهابی 10 هزار شبه  درباره مهدویت به وجود آورده اند.


رییس مؤسسه عصر موعود با اشاره به نشانه های از ظهور گفت: در سال های قبل از ظهور امام بیش از دو سوم مردم در قتلگاه تردید از بین می روند، فرقه های شیطانی به دنبال این هستند که قلب های لرزان و مستعد را به تردید وا دارند و سوار بر نفس عماره شود.


وی با بیان اینکه چالش فراروی مسلمانان بیوتروریست در حوزه غذا، دارو و کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بیوتروریست را یهودی ها به وجود آوردند آنها قصد دارند تا مؤمنان را به هلاکت اندازند و این در حالی است که ما مرکز یهودشناسی نداریم.


شفیعی سروستانی با بیان اینکه مردم برحاکمان حق تأمین نان، امنیت و اعتماد به حاکمان را دارند، در ادامه گفت: اگر حاکمی بین امنیت و نان باز ماند امنیت مقدم است اگر بین امنیت و اعتماد مجبور به تصمیم گیری شد اعتماد مردم را جلب کند./818/202/ب2

ارسال نظرات