۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۳۰۳۷۱۲
استاد حوزه علمیه:

مهم ترین هدف گروه تکفیری داعش ایجاد اختلاف بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: گروه تکفیری داعش که دست پرورده صهیونیسم است، تلاش می‌کند تا با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اسلام را نابود کند، در حالی که این آتش اختلاف افکنی دامن آنان را فرا گرفته و ریشه آنان را خواهد ‌سوزاند.
محمد شجاعي، استاد حوزه علميه محمد شجاعي، استاد حوزه علميه محمد شجاعي، استاد حوزه علميه محمد شجاعي، استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه در کلاس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد با اشاره به گذشت از لغزش‌ها در بین اعضای خانواه آسمانی، گفت: حضرت علی(ع) فرمودند لغزش‌های دوستت را در هنگام حمله به دشمنت تحمل کن.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) با بیان این حدیث مسأله امنیت اجتماعی را به ما متذکر می‌شود تا همه افراد جامعه مراقب حربه دشمن که ایجاد اختلاف داخلی است باشیم چرا که اختلاف داخلی سبب از بین رفتن اتحاد در برابر دشمن واحد می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند درباره اتحاد بین کسانی که اهل کتاب هستند فرمود«بیایید به واسطه آن کلمه‌ای که بین ما مشترک است با یکدیگر متحد شویم» و کلمه واحد که بین اهل کتاب مشترک است توحید است.

 

شجاعی بیان داشت: افرادی که امروز درصدد اختلاف افکنی بین شیعیان و اهل تسنن در سطح جامعه اسلامی هستند، در اصل به اسلام خیانت می‌کنند چراکه امروز دشمنان قسم خورده استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیسم در صدد نابودی اسلام و مسلمانان هستند.

 

وی افزود: گروه تکفیری داعش که دست پرورده صهیونسم است، تلاش می‌کند تا با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اسلام را نابود کند در حالی که این آتش اختلاف افکنی دامن آنان را فرا گرفته و ریشه آنان را خواهد ‌سوزاند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مهربانی در حق دیگران سبب رفع کینه‌ها، کدورت‌ها و دشمنی در میان افراد می‌شود انسان نباید در هنگام برخورد و دشمنی با یکدیگر تنها به زمان حال توجه کند و از عاقبت دشمنی با یکدیگر غافل شود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: برادر خود را به لغزش‌ها و تقصیرها محکوم نکنید و به او بدبین نشوید و به دنبال عذری مناسب برای آنان باشید و اگر در برابر لغزش او عذری نیافتید مطمئن باشید که شما ایراد دارید زیرا این نشانه ناتوانی شما است.

 

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: از نشانه‌های تقوا و افراد مؤمن پوشاندن عیوب دیگران است./813/202/ب2

ارسال نظرات