۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۷۳۵
آیت الله شبستری:

دولت از روش های پوپولیستی پرهیز کند/ به جای اعطای وام خودرو باید به فکر مسکن و ازدواج جوانان بود

خبرگزاری رساـ امام جمعه تبریز با اشاره به طرح وام خودرو، این طرح را نامناسب دانست و گفت: این از هیچ نظر توجیهی ندارد، دولت از روش های پوپولیستی پرهیز و با شفافیت و صداق عمل کند.
آيت الله شبستري در نماز جمعه تبريز آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه تبریز، با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان، اظهار داشت: بسیج از ابتکارات امام راحل و دور اندیشی ایشان بود.


وی تشکیل بسیج را از برکات و الطاف الهی دانست و خاطرنشان کرد: بسیج برگرفته از تفکر ناب اسلامی و ریشه در بعثت نبی مکرم اسلام داشت و ادامه آن در غدیر غم و عاشورا بوده و تنها در ایران اسلامی وجود داشته است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بسیج مردمی در سال های اخیر در کشور عراق نیز تشکیل و باعث عقب نشینی داعش در عراق شد، ادامه داد: یکی از طرح های فاخر بسیج حلقه های طالحین است که ریشه در دین و قرآن کریم دارد.


وی بسیجیان را صلحای مورد نظر قرآن عنوان و تصریح کرد: بیسجیان به امید خدا زمینه ساز حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) خواهند شد، بسیجیان با تمسک به تذکرات رهبری در سازندگی و پیشرفت کشور فعال باشند، این جوانان بسیجی و انقلابی هستند که عامل ترقی کشور خواهند شد.


امام جمعه تبریز با اشاره به بیانیات مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان و اساتید، ادامه داد: باید دنبال علمی بود که نافع برای حال و آینده کشور باشد و لازم است پیشرفت علمی و ترقی رتبه پژوهشی کشور در جهان سریع و رو به جلو باشد.


وی اظهار داشت: لازم است شاخص های علمی و آموزشی دقیق و بر اساس اشتغال و در ارتباط با صنعت باشد، این ارتباط دانشگاه ها و صنعت زمینه ساز اشتغال سازی خواهد شد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر کار فرهنگی در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: برخی گمان دارند که کار فرهنگی به معنای اردوی مختلط است، غرب از اختلاط نفعی نبرده است و حال چرا ما باید این راه را طی کنیم، ما از مسؤولان دانشگاه ها خواستار پیگری تذکرات رهبری هستیم.


وی با اشاره به عملیان های تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان، ابراز داشت: بعد از جریان شارلی ابدو شاهد هفت عملیات تروریستی در پاریس بودیم که داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفته است و هم اکنون نیز در پاریس شاهد نا امنی و وحشت در کنار تعطیلی بازی ها فوتبال هستیم.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: در ارتباط با این جریانات در یک تحلیل می توان به چند نکته اشاره کرد، آیا این حملات پشت پرده صهیونیسم و برنامه ریزی شده است و مانند جریان 11 سپتامر می باشد؟ داعش ساخته دست خود غرب می باشد و در راستای تخریب اسلام است؛ با این وجود آنها ایران را حامی تروریسم می دانند.


وی با بیان این‎که عربستان در فرانسه به دنبال تبلیغ وهابیت است و مبلغ بالایی را در تربیت و جذب برای داعش در فرانسه هزینه کرده است، گفت: بعد از ائتلاف چهارگانه و شکست گروهک های تروریستی تلاش دارند از اربابان و حامیان خود انتقام بگیرند.


وی ایران را طرفدار منطق، عقلانیت و انسانیت دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی خود قربانی ترویسم بوده و آن را در همه جای دنیا محکوم می کند، ایران اسلامی و ملت شریف آن با تروریسم در هر جای دنیا مخالف است.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح مقابله با بد حجابی به ویژه در حین رانندگی، افزود: این طرح به امید خدا و حمایت مردم اجرا خواهد شد و از این پس با بد حجابان در حین رانندگی و در خودرو ها برخورد خواهد شد، نمایندگان مجلس نیز این طرح را حمایت و پیگیری می کنند.


وی با انتقاد از طرح اعطای وام خودرو، ابراز داشت: اعطای وام خودرو در شرایط امروز اشتباه بود، نه از نظر اقتصادی این وام مطلوب بود و نه از نظر کیفیت خودرو های عرضه شده و نه از نظر میزان خودرو های موجود در جامعه این طرح طرحی مناسب نبود.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که ما مخالف حمایت از صنعت خودرو سازی نیستیم و تنها بر سر شیوه آن صحبت داریم، تصریح کرد: دولت در از روش های پوپولیستی، عدم صداقت و شفافیت بهره نگیرد، ما به دنبال تخریب نبوده بلکه انتقاد دلسوزانه داریم، این طرح می توانست در حمایت از مسکن و ازدواج جوانان برنامه ریزی شود./854/پ201/ج

ارسال نظرات