۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۷۳۸
فرمانده سپاه ناحیه مه ولات مشهد:

هر کس دلش برای نظام و انقلاب بتپد بسیجی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه ناحیه مه ولات گفت: هر کس در دل برای سرنوشت کشور ارزش قائل است و با تفکر بسیجی در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و انقلاب قدمی برمی دارد، بسیجی است.
مکاري مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سرهنگ پاسدار محمد حسن مکاری مقدم در جلسه هماهنگی برنامه های هفته بسیج، به تعریف بسیج از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: حضرت آیت الله امام خامنه ای فرمودند «در میان آحاد عظیم ملت ما، آن کسانی که اگر جان لازم باشد، می دهند؛ اگر مال لازم باشد، می دهند؛ اگر حضوربه تن و جسمشان لازم باشد، آن را حاضر می کنند؛ اگر بحث سازندگی باشد، پاوسط میدان می گذارند؛ اگر بحث دفاع باشد، در وسط میدان می آیند؛ اگر لازم باشد برای هدفهای کشور، خود را از لحاظ علمی آماده کنند، این کار رامی کنند، هرچه هدفهای والا از آنها بخواهند، حاضرند آن را تقدیم بکنند، آن جمعی که این خصوصیت را دارند، اسمشان بسیج است».

 

مکاری مقدم افزود: منظور از بسیجی فقط افراد داری پرونده و تشکل سازمانی نیستند بلکه در دیدگاه مقام معظم رهبری هر کس در دل برای سرنوشت کشور ارزش قائل است و با تفکر بسیجی در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و انقلاب قدمی برمی دارد، بسیجی است.

 

وی با بیان اینکه در طی هفته بسیج برنامه های متنوع و جذابی در شهرستان مه ولات برگزار می شود، اظهار کرد: تقویت روحیه استکبار ستیزی، ایستادگی و مقاومت، تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج در توسعه و تحقق آن، نمایش اقتدار و آمادگی بسیج رویکرد برنامه های هفته بسیج است.

 

فرمانده سپاه ناحیه مه ولات تصریح کرد: فراگیری برنامه های هفته بسیج برای آحاد مختلف جامعه است و از ظرفیت حوزه ها و پایگاههای مقاومت، رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و سایبری و نیز دستگاههای دولتی و تشکل های مردم نهاد برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های پیش بینی شده بهره گیری خواهد شد.

 

سرهنگ پاسدار مکاری مقدم «بسیج دست قدرت خدا» را شعار امسال هفته بسیج عنوان کرد و به تشریح برنامه های این هفته در شهرستان مه ولات پرداخت و در این زمینه گفت: جمعه 29 آبان با عنوان «بسیج، ولایت و انتظار» نامگذاری شده است که دیدار با امام جمعه شهرستان و شرکت منسجم حلقات صالحین در نماز عبادی سیاسی جمعه از برنامه های این روز است و سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه نیز فرمانده سپاه ناحیه خواهد بود.

 

وی «بسیج، بصیرت و استکبارستیزی» را عنوان دومین روز از هفته بسیج عنوان کرد و افزود: مراسم زیارت عاشورا، دیدار با خانواده معزز شهدا و نشست روشنگری با موضوع استکبار ستیزی و نمایش چهره خبیث امریکا و نظام سلطه در این روز برگزار می شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: «بسیج، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی» عنوان سومین روز از هفته بسیج می باشد که بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی، برگزاری گارگاه آموزشی وبلاگ نویسی، عطرافشانی وغبارروبی مزارشهدا، عصری با شهدا، برگزاری مسابقه بادبادک ها بین حلقه های صالحین، برگزاری اردوی زیارتی و آموزش مهارتهای زندگی از برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

 

وی از بهره برداری از چند طرح جدید اقتصاد مقاومتی در شهرستان خبر داد و با اشاره به توصیه های اکید مقام معظم رهبری نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مستلزم عزم جدی همه مسئولین و مردم است و در این عرصه باید تمام امکانات را به میدان آورد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مه ولات به عنوان چهارمین روز از هفته بسیج اشاره کرد و گفت: «بسیج، خودباوری و جهاد علمی» عنوان چهارمین روز از هفته بسیج می باشد و برگزاری زیارت عاشورا توسط بسیج ادارات، نشست روشنگری با موضوع استکبار ستیزی، برگزاری کلاس پیشگیری از اعتیاد، دیدار سرگروههای صالحین از خانواده های شهدا، دیدار و سرکشی از خانوادهای بسیجیان پیشکسوت و جانبازان و ایثارگران، برگزرای یادواره شهدای بسیج دانش اموزی در این روز انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: «بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی» عنوان پنجمین روز از هفته بسیج است که برگزاری نشست روشنگری و بصیرتی با موضوع جنگ نرم ودجال واره، برگزاری ختم قرآن وهدیه به روح شهدا، برگزاری مسابقات طبخ غذاهای محلی، نشست فرهنگی مادران، پرچم دارمقابله با جنگ نرم دشمن، از برنامه های این روز خواهد بود.

 

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا در روستای میاندهی، سرکشی ازخانواده های شهدا وبرگزاری صبحگاه مشترک دربالا مه ولات، برگزاری ایستگاه اهدای خون، مراسم تجلیل از سرگروههای صالحین حوزه مقاومت، کوهپیمایی و برگزاری نشست روشنگری با موضوع سبک زندگی اسلامی از برنامه های روز ششم با عنوان «بسیج، وحدت و بیداری اسلامی» است.

 

سرهنگ پاسدار مکاری مقدم گفت: «بسیج، ایثار و شهادت» عنوان آخرین روز از هفته بسیج است که غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اختتامیه مسابقات ورزشی و فرهنگی، تقدیر از مادران شهید و اجتماع بزرگ بسیجیان آخرین برنامه های هفته بسیج در شهرستان مه ولات خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: فضا سازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر در مورد دجال واره وجنگ نرم، برگزاری ویزیت رایگان در روستاهای محروم، برگزاری انواع مسابقات فرهنگی بصورت پیامک، وبلاگ و مکتوب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری (نقاشی، خطاطی، کتابخوانی و…)، برگزاری نمایشگاه هنرهای دستی، برگزاری شب شعر و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های هفته بسیج می باشد که در طول این هفته برگزار می شود./859/102/ب2

ارسال نظرات