۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۳۰۳۷۵۰
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

دانشگاه جای علم آموزی است نه برگزاری کنسرت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که دانشگاه جای علم آموزی و تحصیل است نه برگزاری کنسرت، گفت: این که دختر و پسر را به مکان‌های تفریحی ببریم و به دنبال آن باشیم که شادی در میان جوانان ایجاد کنیم این بسیار کار غلط و اشتباه است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، گفت: فرانسوی‌ها همان‌ها که خودشان داعش را اداره می‌کردند، گرفتار داعش شدند، سگ هار پای صاحبش را می‌گیرد و ترس و وحشت بر فرانسه حکم‌فرما است، همچنین معلوم شد که 2000 فرانسوی در داعش فعالیت می‌کند، قصد آنان نابود کردن و ضربه زدن به اسلام است.

 

وی افزود: آل‌سعود و آل‌خلیفه خود را نابود می‌کنند، جنایتکاران آل‌سعود و داعش مسلمان نیستند، این‌ها را هیچ مسلمان عاقلی به اسلام قبول ندارد، می‌خواهد فرانسوی، سعودی یا ایرانی باشد، حتی علمای بزرگ اهل‌تسنن نیز این را اعلام کردند که این‌ها وهابی و آدم‌کش هستند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با بزرگداشت هفته بسیج، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کردند،‌ اگر تقوا داشته باشیم، خداوند محل خروج و برون‌رفت از سختی‌ها را به انسان یاد می‌دهد و دستور تشکیل بسیج به دلیل وجود تقوای امام خمینی(ره) بود.

 

امام جمعه اصفهان گفت: یک سال قبل از حمله ناجوانمردانه بعثی‌ها به کشور، امام(ره) دستور تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرد و چه زیبا این بسیج بعد از جنگ و قبل از جنگ نقش خود را در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایفا کردند.

 

وی ابراز کرد: اگر مردم نیروهای مسلح را کمک نکنند، کار پیش نمی‌رود، تشکیل نیروهای مردمی مدافع کشور در سوریه و عراق نیز از ایران الگوگیری شد و این دستور قرآن است که فرمود بر شما قتال و جهاد نوشته شد، همان طور که بر شما روزه نوشته شد، بر شما نیز جنگیدن واجب شد.

 

همه باید بسیجی باشیم

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالگرد شهادت عمار یاسر خاطرنشان کرد: این شخص در جنگ صفین به دست معاویه و لشکریان معاویه شهید شد و روایت از پیامبر اکرم(ص) است که هر کس عمار را بکشد، طغیان‌گر و باطل است،‌ بسیج پیر و جوان نمی‌شناسد، همان طور که عمار یاسر در هنگام شهادت مسن بود،‌ کسی که توان جنگ کردن در هر سنی را دارد، عمار است.

 

وی ادامه داد: همه باید بسیجی باشیم، اگر کسی آماده این نباشد که از کشور دفاع کند او بسیجی نیست و کارش از همین حالا مشکل دارد، او نه انقلابی و نه مؤمن است،‌ خداوند فرمود جنگ بر شما نوشته شد و این برای شما کراهت‌آور بود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به دستور امام مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی اظهار کرد: آن زمان 34 میلیون جمعیت کشور بود اما اکنون 60 میلیون نفر بسیجی باید وجود داشته باشد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب همه باید بسیجی باشند و این دو رکن محکم دارد، اول احساس مسؤولیت و دیگر داشتن بصیرت است.

 

وی به تعریف بصیرت بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: بصیرت یعنی دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی صحیح، ابتدا باید دوست و دشمن را بشناسیم و انرژی خود را علیه دشمن مصرف بکنیم و نه علیه دوست، زمان و زمین را بشناسی و وقت را بدانیم، وگرنه به اشتباه می‌افتیم.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان را مهم و ارزنده برشمرد و اظهار کرد: ایشان فرمودند بهترین چیزی که می‌تواند اقتدار کشور را بالا ببرد علم است و نباید ما از علوم روز عقب بیفتیم و کوتاه بیاییم، هر چه کوتاه بیاییم به پیشرفت کشور ضرر زده‌ایم و دیگر این که به اخلاق و فرهنگ باید پایبند باشیم.

 

وی با انتقاد از فضای اختلاط در دانشگاه‌ها، ابراز کرد: من همواره با کنسرت و موسیقی در دانشگاه مخالف بوده‌ام، در شورای شهر تصویب شد که موسیقی‌های سنتی صد در صد از عوارض معاف است و اگر غیر آن باشد، 60 درصد از عوارض آن نیز معاف باشد،؛ شاید اجرای موسیقی مشکلی نداشته باشد اما این که دو هزار نفر دختر و پسر در کنار هم جمع بشوند، اتفاقات ناگواری می‌افتد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: این که دختر و پسر را به مکان‌های تفریحی ببریم، به جایی ببریم و به دنبال آن باشیم که شادی در میان جوانان ایجاد کنیم این بسیار کار غلط و اشتباه است، این کار صحیحی نیست./914/پ201/ج

ارسال نظرات