۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۰۳۷۵۱
امام جمعه شهرری:

تروریست‌های تکفیری به حامیان خود هم رحم نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: اما کسانی که خودشان پرورش دهنده تروریسم بودند اینک دچار بازگشت تروریسم به کشور خود شده‌اند و این انفجارهای تروریستی نه تنها فرانسه بلکه اروپا و آمریکا را به وحشت انداخته است.
303751 303751 303751 303751 303751 303751

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز 29 آبان در خطبه اول نماز جمعه که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شد، گفت: شخصی از حضرت عیسی(ع) سفارشی درخواست کرد و گفت ای راهنمای خیر مرا به چیزی راهنمایی کن تا با عمل کردن به او بهشت نصیب من شود.

 

وی افزود: حضرت عیسی(ع) فرمودند در پنهان و آشکار از خدا بترس، ظاهر و باطنت را یکی کن و تقوای الهی پیشه کن و همچنین به پدر و مادر خود بسیار نیکی کن.

 

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: انسان در طول عمر خود با وسوسه‌ها و تزلزل‌هایی مواجه می‌شود که عمل کردن به این وسوسه‌ها سدی در برابر عاقبت بخیری او است.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: امام سجاد(ع) از خداوند هدایتی شایسته را طلب کرد تا با وجود همه این وسوسه‌ها به راه راست هدایت شود.

 

وی در خطبه دوم ضمن تبریک هفته بسیج عنوان کرد: بسیج ثروتی تمام ناشدنی است ملتی که بیست میلیون بسیجی داشته باشد در جهان آسیب ناپذیر خواهد بود امام راحل فرمودند اگر بخواهید شرق و غرب از شما بترسند باید فرهنگ بسیجی را در جامعه حاکم کنید.

 

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه افزود: فرهنگ بسیج زمان و مکان نمی‌شناسد و فوق زمان و مکان است امروز اندیشه بسیجی کشور را حفظ کرده است و انتظار امام راحل از نهادینه کردن فرهنگ بسیجی فراتر از محدوده ایران و جهان شمول بود و امروز همین تفکر بسیجی امام راحل است که در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است.

 

وی افزود: الگوی همه بسیجیان حضرت علی(ع) است چرا که ایشان بسیجی گمنامی بود که در همه جبهه‌های دفاع از اسلام حضور داشت و امام راحل فرمود افتخار من در دنیا این است که یک بسیجی هستم.

 

امام جمعه شهرری اظهار داشت: ما باید نقش بسیج را تنها در دوره دفاع مقدس نبینیم و فرهنگ بسیجی را باید در همه اعمال خود سر مشق قرار دهیم و به توصیه‌های رهبری و دعوت ایشان به اقتصاد مقاومتی در کشور، بسیجی وار عمل کنیم.

 

حجت السلام شاهچراغی با اشاره به انفجارهای تروریستی در فرانسه، گفت: ما بر اساس مبانی دینی خود ترور را در هر جایی که باشد محکوم می‌کنیم چرا که بر اساس منطق دینی اسلام کشتار مردم بی‌دفاع ظلم است.

 

وی افزود: اما کسانی که خودشان پرورش دهنده تروریسم بودند اینک دچار بازگشت تروریسم به کشور خود شده‌اند و این انفجارهای تروریستی نه تنها فرانسه بلکه اروپا و آمریکا را به وحشت انداخته است.

 

امام جمعه شهرری ابراز کرد: آیا همین فرانسه که در یک شب شاهد انفجار و کشتار تروریستی بود در پنج سال گذشته به کشتار تروریست ها در سوریه توجهی داشت درحالی که فرانسه خود کشوری بود که 2 هزار تروریست به سوریه اعزام کرد.

 

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: امروز باید ریشه تروریست و پرورش دهنده آنان از منطقه خشک شود و این امر با ساقط شدن دولت عربستان که پرورش دهنده این گروه تکفیری است عملی می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خواست همه مردم است که طرح امنیتی نیروی انتظامی در زمینه امنیت اجتماعی بر قرار شود و در زمینه بدحجابی و فساد در جامعه اقداماتی را انجام دهد چرا که اگر امنیت اجتماعی در جامعه نباشد امنیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز نخواهد بود./813/201/ب1

ارسال نظرات