۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۷۵۵
آیت الله سلیمانی:

دشمن با سوء استفاده از حوادث تروریستی در پی تشدید پروژه اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال سوریه را تشریح کرد و گفت: سیاست کلی ما در سوریه همچون سکه دورو است؛ یعنی هم از مردم و مطالبات آنان برای انجام اصلاحات سیاسی دفاع می‌کند و هم حامی نظام و حکومت سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت در برابر توطئه‌های بیگانگان است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به تحولات سوریه، گفت: عناصر تکفیری در سوریه ماهیت مردمی ندارند و به دنبال ضربه‌زدن به بیداری اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: هر حرکت و جریانی که بخواهد در راستای بیداری اسلامی حرکت کند، باید سه ویژگی  ضد استکباری، ضد استبدادی و اسلام‌خواه بودن داشته باشد.

وی به شرح خصلت‌های تکفیریان سوریه پرداخت و ادامه داد: عناصر تکفیری سوریه نه تنها که علیه استکبار نمی‌جنگند بلکه در دامن آن هستند، آنان استبداد را به عنوان هدف خود قرار داده‌اند و علاوه بر اینها آبرو ریز اسلام شده‌اند جوانان غربی‌ که برای اسلام آغوش گشوده بودند، اکنون توسط این عناصر پلید، اسلام‌هراسی را در پیش گرفته‌اند.

 

آیت الله سلیمانی بیان کرد: امروز شعار «بهار عربی» دست‌مایه انحراف شده است؛ چرا که در سوریه و یمن، عرب, عرب را می‌کُشد و سُنی، به جان سُنی افتاده است.


وی جریانات معارض سوریه را برشمرد و اظهار داشت: سه گروه سلفی‌ها، اخوانی‌ها و سکولارها با سوریه در تعارض هستند سلفی‌ها که پایگاه مردمی ندارند، به عنوان عامل خشونت و کشتار از سوی عربستان، قطر و اردن حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.


امام جمعه زاهدان اضافه کرد: اخوانی‌ها که پایگاه مردمی نسبتا خوبی هم دارند، از سوی ترکیه به عنوان کاغذپاره حزب اعتدال و توسعه بازیچه قرار گرفته‌اند سکولارها نیز که شامل غرب‌گرایان می‌شوند و پایگاه مردمی آنچنانی هم ندارند، از حمایت‌های آمریکا، فرانسه و آلمان بهره می‌برند.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به دلایل هدف قرار دادن سوریه اشاره کرد و افزود: سوریه مرکز ارتباط آسیا، اروپا و آفریقا و محور بازرگانی و شرق و غرب محسوب می‌شود علاوه بر این، نفطه اتصال خاورمیانه نفت‌خیز و اروپای صنعتی سوریه است و نقش مستقلی در مناسبات منطقه و جهان دارد.


وی تصریح کرد: نیروهای سوری تنها نیرویی هستند که اسراییل را با خطر جدی مواجه کرده است عدم حمایت سوریه از صدام در جنگ تحمیلی، حمایت از لبنان و فلسطین در جنگ‌های 33 و 22 روزه و مخالفت با روند سازش، موقعیت ویژه‌ای را برای این کشور بوجود آورده است.


آیت الله سلیمانی ابراز داشت: غربی‌ها و کشورهای مرتجع منطقه در سوریه چند هدف را دنبال می‌کنند که تضعیف خط مقاومت، مهار جمهوری اسلامی ایران، برقراری توازن استراتژیک برای آمریکا و حفط امنیت اسراییل، تجزیه سوریه و همچنین تخریب زیرساخت‌های این کشور از جمله این اهداف است.


وی اذعان کرد: دشمنان سوریه که خواستار شکستن خط مقاومت بودند، به هدف خود نرسیدند؛ زیرا پیوستگی و علاقمندی خوبی میان دولت و ملت و همچنین دولت و ارتش به وجود آمد؛ مستکبران نتوانستند نشاط ارتش سوریه را بگیرند و بسیج مردمی که پایه آن را امام گذاشت، این روزها در لبنان، سوریه، عراق و یمن خود را نشان می‌دهد.


امام جمعه زاهدان با اشاره به توطئه‌های دشمن در سوریه یادآور شد: معارضین سوریه به برخی اهداف خود از جمله ایجاد جنگ داخلی، گسترش ناامنی، انحراف بیداری اسلامی، کم‌رنگ کردن اسراییل به عنوان اولین دشمن مسلمانان، توجیه‌پذیرکردن حضور بیگانگان در منطقه، تعمیق نفوذ غرب در ملل اسلامی، چپاول منابع و سرمایه‌های خاورمیانه و تخریب زیرساخت‌های کشور سوریه دست یافتند.


وی سیاست‌های جمهوری اسلامی در قبال سوریه را برشمرد و اظهار کرد: ما در کشور خود چندصدایی را احمقانه می‌دانیم و موضع ما همان مواضع رهبر معظم انقلاب است بر همین اساس، در قبال مسأله سوریه نیز سیاست خاص خود را داریم؛ اول محکومیت هرگونه کشتار و جنایت و عاملان و راضیان آن، دوم مخالفت با هرگونه جنگ داخلی، سوم دفاع از مردم سوریه برای رسیدن به حقوق خود که غربی‌ها و مرتجعین منطقه به این بهانه تروریسم را وارد این کشور کردند، چهارم حفظ حاکیت و سرزمین سوریه.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیاست کلی جمهوری اسلامی در سوریه سکه دورو است یعنی هم از مردم و مطالبات آنان برای انجام اصلاحات سیاسی دفاع می‌کند و هم حامی نظام و حکومت سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت در برابر توطئه‌های بیگانگان است.


وی در پایان با اشاره به حوادث فرانسه، گفت: در فرانسه مشاهده کردیم که سگ هار بالاخره پاچه صاحب خود را گرفت و ثابت شد هرکس که برای دیگران چاه بکند، خود او نیز در آن چاه گرفتار می‌شود./831/پ201/ج1

ارسال نظرات