۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۰۳۷۷۴
خطیب نماز جمعه دامغان:

بسیج اندیشه‌ای الهی و راهگشا است/ امروز فریاد مرگ بر آمریکا از جای‌جای جهان شنیده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان بسیج را یک اندیشه و تفکر الهی و راهگشا برشمرد و گفت: هر یک از ما در هر پست و مقام و نام و جایگاهی باید بسیجی بودن و بسیجی ماندن را افتخار خود بدانیم، همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب(ره) و حضرت امام خامنه‌ای نیز افتخار خود را بسیجی بودن دانستند.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت دامغان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان با اشاره به نهم صفر سالروز شهادت حضرت عمار یاسر در سال 37 هجری قمری یاد و خاطره این شخصیت گرانقدر تاریخ اسلام را گرامیداشت و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم برای ولی زمان خود و حسین امروز عمار باشیم باید ویژگی‌های بی‌بدیل این یار بصیر رسول خدا(ص) و امیر المؤمنین(ع) را بشناسیم.

 

وی با یادآوری شرایط حساس حال و پیش‌روی جهان اسلام و انقلاب اسلامی تصریح کرد: ندای أین عمار ولی امر مسلمین جهان همان ندای هل من ناصر امام حسین(ع) در عاشورا است، نباید اجازه دهیم ولی زمانمان تنها بماند و ارزش‌های دین خدا پایمال دنیا پرستی بی‌بصیرتان شود.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بزرگداشت فرارسیدن هفته بسیج و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) در پنجم آذرماه 58 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان این نهاد مقدس را از معجزات انقلاب اسلامی و پربرکت‌ترین یادگار امام راحل(ره) نامید و گفت: نقش آفرینی این نیروی مخلص، مردمی و عاشق مردم، اسلام و خدمت، در همه عرصه‌ها حقیقتی غرور آفرین برای ملت مسلمان ایران است.

 

حجت الاسلام رستمیان بسیج را یک اندیشه و تفکر الهی و راهگشا برشمرد و افزود: هر یک از ما در هر پست و مقام و نام و جایگاهی باید بسیجی بودن و بسیجی ماندن را افتخار خود بدانیم، همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب(ره) و حضرت امام خامنه‌ای نیز افتخار خود را بسیجی بودن دانستند.

 

سه میدان مهم حضور بسیجیان بصیر امروز ایران اسلامی

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه بسیجی باید در هر عصر و زمان، وظیفه خود را دریابد و به‌درستی بدان عمل کند، خاطر‌نشان کرد: امروز سه امر مهم است که باید بسیجیان جان برکف کشور و شهر ما بشناسند و در این سه میدان آگاهانه نقش آفرینی کنند، نخستین میدان عرصه مقابله با نفوذ شیطان بزرگ آمریکا است.

 

وی تصریح کرد: ملت و رهبر ما با پیروزی انقلاب اسلامی ریشه آمریکا را از خاک وطن کندند، آنها کوشیدند با کودتا، جنگ و فتنه بازگردند اما موفق نشدند، امروز نیز حربه آمریکا نفوذ است، هرچند که چهره پلید این دولت مستکبر نیازی به معرفی ندارد و امروز فریاد مرگ بر آمریکا از جای‌جای جهان شنیده می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) دامغان دومین میدان حساس حضور بسیجیان امروز را عرصه مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی  عنوان و اضافه کرد: با توجه به ابزار‌های رسانه‌ای گوناگون و گسترش و اشاعه استفاده از فضای مجازی بالاخص توسط نوجوانان و جوانان، هوشیاری و آگاهی بخشی وظیفه یکایک بسیجیان است.

 

حجت الاسلام رستمیان تلاش جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دیگر میدان ضروری حضور و بروز نیرو و تفکر بسیجی دانست و گفت: بی‌تردید بدون حضور مردم همیشه در صحنه و بهره‌گیری از عزم و اندیشه بسیجی دولت نمی‌تواند شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی را اجرایی نماید، همانا این عرصه میدان جهاد اقتصادی است.

 

تبیین گوشه‌ای از ابعاد شخصیت والای امام جمعه دامغان

امام جمعه موقت دامغان در بخش پایانی خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر به مسأله استعفای امام جمعه گرانقدر دامغان از این عرصه خدمتگزاری و تبیین ابعاد شخصیت والای این عالم مجاهد پرداخت و اظهار داشت: نخستین ویژگی که حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی را به امام جمعه‌ای محبوب در داخل و بیرون شهرستان بدل کرده، زهد و ساده زیستی و بی‌رغبتی این روحانی جلیل القدر نسبت به دنیا است.

 

خطیب نماز جمعه دامغان، مردمی بودن و بامردم بودن، پیگیری مداوم مشکلات مردم، اهل احتیاط بودن، اهتمام به حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب وارسته و عامل وحدت و انسجام بودن را از بارز‌ترین ویژگی‌های امام جمعه دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی برشمرد و تجلیل از مقام و شخصیت کم‌نظیر این عالم عامل را ضرورتی غیر قابل چشم‌پوشی عنوان کرد./977/201/ب2

ارسال نظرات