۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۰۳۸۱۶
یکی از علمای اهل سنت لبنان مطرح کرد؛

ردپای عربستان در افراط‎گری اروپا دیده می‎شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت علمای مسلمان سخنان تحریک آمیز مبلغان افراطی سعودی را عامل انجام عملیات های تروریستی و انتحاری دانست.
شيخ صهيب حبلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد اهل سنت صیدای لبنان برگزار شد، از مسؤولان این کشور خواست که برای مقابله با موج جدید تهدیدهای دشمن تکفیری نسبت به لبنان چاره اندیشی کنند.

 

وی افزود: اطلاعات به دست آمده از عناصر بازداشت شده تکفیری نشان می دهد این گروه های تروریستی قصد دارند تمام مناطق لبنان را مورد هدف اقدامات جنایتکارانه خود قرار دهند.

 

حبلی تاکید کرد: نفوذ برخی عناصر داعش به مناطقی از لبنان نشان دهنده این است که تهدید دشمن تکفیری بیش از پیش جدی شده و نیروهای امنیت با هوشیاری بیشتری باید تحرکات مشکوک را مورد بررسی قرار دهند.

 

این عالم اهل سنت لبنان اظهار داشت: اقدامات افراط گرایان تکفیری در پی سخنانی است که از برخی منابر افراطی شنیده می شود. کسانی که با نشر عقاید باطل، عناصر تکفیری را تحریک می کنند تا با انجام عملیات انتحاری جان صدها بی گناه را بگیرند.

 

عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان در پایان خاطر نشان کرد: عملیات های تروریستی پاریس نشان داد که افراط گرایی مخصوص کشورهای عربی نیست بلکه شعله های آن به اروپا نیز رسیده است. این اقدام زمانی صورت گرفت که موسسات سعودی با حمایت مادی و نشر عقاید باطل جوانان مسلمان برخی کشورهای اروپایی را به اندیشه افراطی آلوده کردند./1321/ب901/د

ارسال نظرات