۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۸۶۱
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی:

بصیرت رمز نجات انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: هنگامی که فرد در اوج تنهایی قرار می‌گیرد و هیچ‌کس به داد او نمی‌رسد، تنها بصیرت و توجه او به اولیای الهی می‌تواند وی را نجات دهد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری شامگاه جمعه 29 آبان در آیین اختتامیه دهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی در ایوان شمس تهران، گفت: اهل بیت(ع) نعمات الهی هستند، از این‌رو از خداوند می‌خواهم که این نعمت‌ها را برای ما حفظ کند.


وی افزود: بزرگان حوزه‌های علمیه ما به‌دلیل زیارت مکرر حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام مرگ مورد شفاعت ایشان قرار گرفته‌اند، ضمن این‌که در روایات مکرری آمده است که امام هشتم شیعیان فرموده‌اند؛ اگر فردی از شیعیان به رحمت خداوند برود، تمامی امامان به دیدار او خواهند رفت.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تاکید کرد: بسیار نعمت بزرگی است که افرادی که می‌توانند شعر بگویند آثاری را در مدح و عظمت اولیا و اهل بیت(ع) بگویند.


وی با بیان این که ما بزرگترین سرمایه را داریم، افزود: امام رضا (ع) بزرگترین سرمایه ما هستند و این سرمایه برای ما خیلی با اهمیت و با ارزش است.


رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به آفت بی‌بصیرتی، تصریح کرد: در طول تاریخ افرادی بودند که در دستگاه امیر مومنان(ع) فعالیت می‌کردند اما به‌دلیل بی‌بصیرتی همین افراد به دستگاه خلافت معاویه پیوستند و در مدح او شعر گفتند.


وی ادامه داد: باید آخر و عاقبت یک فرد خیر باشد، زیرا ممکن است عدم بصیرت در زندگی فرد را تا مراتب بسیار پایینی بیاورد.


رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تمجید از آثار شاعران به‌نام در کشور، گفت: بسیاری از شعرای ما با بصیرتی که داشته‌اند توانسته‌اند  اشعار بسیار فاخری را در مدح و ثنای اهل بیت(ع) بسرایند.


گفتنی است که پیش از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی کلپایگانی، حاج سعید حدادیان در سخنانی کوتاه، گفت: من اهل گرفتن پاکت برای شرکت در مراسمات نیستم و از کسانی که در خصوص رد و بدل شدن پول‌های کلان در حوزه مداحی سوال می‌کنند درخواست می‌کنم تا به پول دهنده و دریافت کننده مراجعه و سوالات خود را از آن‌ها بپرسند./856/پ202/ج1

ارسال نظرات