۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۳۸۷۱
امام جمعه اقبالیه:

کفر و تکذیب آیات قرآن نتیجه اصرار بر گناهان است

خبرگزاری رسا- امام جمعه اقبالیه با تاکید بر اینکه نتیجه اصرار بر گناهان کفر و تکذیب آیات قرآن و روز قیامت است، گفت: قرآن در پاره ای از آیات که از قلب سلیم صحبت می‌کند منظور از قلب را قلب ظاهری معرفی نمی‌کند بلکه مراد و مقصود از قلب را روح و باطن انسان معرفی می‌کند.
حجت الاسلام سيد مرتضي فاطميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه اقبالیه صبح امروز در مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به لزوم ترک گناه، گفت: سرانجام اصرار بر گناهان این است که موجب می‌شود انسان آیات الهی را تکذیب کند.

 

وی در ادمه افزود: در آیات قرآن آمده است که بهشتیان از دوزخیان می پرسند چه عاملی سبب شد که گرفتار عذاب الهی شوید، آنها می‌گویند ما روز جزا و قیامت را تکذیب می‌کردیم.

 

این کارشناس دینی ابراز کرد: کسانی که گناه روی گناه می‌آورند کاری می‌کنند که توفیق توبه از آنها سلب شود چرا که خداوند به آنها مهلت می‌دهد که ظرف گناهانشان پر شود در این صورت جایی برای بخشش خداوند باقی نمی ماند.

 

امام جمعه اقبالیه با اشاره به سرگذشت عمر سعد خاطر نشان کرد: عمرسعد با تکفیر جنگ را آغاز کرد و این طور اذعان کرد که راه توبه بسته نیست چرا که خدای متعال فرموده: اگر شما توبه کنید خداوند همه گناهان شما را می‌آمرزد اما فکر توفیق پیدا نکردن توبه را نکرد.

 

این استاد اخلاق اضافه کرد: نتیجه می‌گیریم که هر کسی موفق به توبه نمی‌شود چون انجام بعضی از گناهان انسان را به ته دره می‌کشاند اما مهلت دادن به گناهکاران موجب ضرر آنهاست.

 

خداوند متعال خیر همه بندگان خود را می‌خواهد

این کارشناس حوزوی با بیان اینکه خداوند متعال خیر همه بندگان خود را می‌خواهد تصریح کرد: خداوند دوست دارد که همه ازاین بازار رحمت و مغفرت سود ببرند چرا که او راه را به ما نشان داده و انتخاب مسیر درست را بر عهده خودمان گذارده است از این رو می‌فرماید ما راه را به شما نشان دادیم خواه شاکر باشید خواه کفر بورزید.

 

امام جمعه اقبالیه با تاکید بر اینکه نتیجه اصرار بر گناهان کفر و تکذیب آیات قرآن و روز قیامت است ابراز کرد: قرآن در پاره ای از آیات که از قلب سلیم صحبت می‌کند منظور از قلب را قلب ظاهری معرفی نمی‌کند بلکه مراد و مقصود از قلب را روح و باطن انسان معرفی می‌کند.

 

وی در پایان گفت: روح انسان مجرد و متصل به عالم ملکوت است، تا زمانی که حجاب گناه بر آن چیره نشده باشد پاک است و آماده رشد و کمال، اما گناه سبب می‌شود که یک حجاب و پرده‌ای بر روح کشیده شود در این صورت قلب انسان سیاه شده و از دریافت معارف حقه الهی باز می‌ماند./873/202/ب1

ارسال نظرات