۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۸۷۲
امام جمعه موقت گرمسار:

راهپیمایی اربعین نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرمسار گفت: اربعین نقطه عطفی در تاریخ اسلام و تشیع است و ما وظیفه داریم پیام حضور گسترده خود در این کنگره بزرگ اهل بیت(ع) و عرض ارادت به سرور آزادگان جهان را به جهانیان ابلاغ کنیم.
حال و هواي عزاداران حسيني در راهپيمايي اربعين در مسير نجف به کربلا

حجت الاسلام حسن فریدون در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امسال برنامه گسترده‌ای را برای کمک به برادران عراقی جهت حضور باشکوه تر کاروان‌ها و زائران شرکت کننده در این رویداد عظیم معنوی تدارک دیده است.

 

امام جمعه موقت گرمسار حضور میلیون‌ها مسلمان به‌ویژه شیعیان را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پاسخ عاشقان و دلدادگان فرهنگ عاشورا به ندای هل من ناصر سیدالشهدا(ع) و ولی عصر(عج) دانست و گفت: این شور آگاهانه و گردهمایی چندین میلیونی نمایش بزرگ قدرت اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی و شیعه لندنی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات تروریستی که اخیرا در بعضی کشور‌ها رخ داده است، تصریح کرد: یقین بدانید جنایات گروه داعش بیش از اینها دامن اروپا را خواهد گرفت و این وعده الهی است؛ ما خواهان نا امنی برای جهان نیستیم اما معتقدیم که امروز کشور‌های اروپایی نتیجه اعمال خود را می‌بینند.

 

وی اضافه کرد: سران اروپا با جنایت‌هایی که در دنیا مرتکب شدند و کمک با واسطه یا بی‌واسطه به کشتار انسان‌های بی‌گناه در عراق و سوریه امروز گرفتار دام خود ساخته شدند؛ کشورهای غربی باید رویکرد خود را نسبت به داعش عوض کنند و یک هم پیمانی و هم‌دلی بین المللی در این خصوص باید صورت بگیرد تا ریشه تروریسم از منطقه غرب آسیا و جهان کنده شود.

 

امام جمعه موقت گرمسار اظهار داشت: به همت سپاه پاسداران 10 کیلومتر به فضای بیرون مرز اضافه شد به گونه‌ای که قبلا منطقه استحفاظی مرز ها تا 40 کیلومتر بود و امروز 10 کیلومتر دیگر به آن اضافه شده و هر کس از تروریست‌ها بخواهد به مرز‌های کشور ما نزدیک شود نابود خواهد شد.

 

حجت الاسلام فریدون با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: همه مردم ما بسیجی هستند و همچون امام خمینی(ره) به بسیجی بودن خود افتخار می‌کنند، باید تلاش کنیم با رفع محرومیت‌ها و خود کفایی در زمینه اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن تفکر بسیجی ریشه مشکلات کشور را بخشکانیم.

 

وی برگزاری اردوهای راهیان نور، یادواره‌های شهدا، همچنین چاپ کتاب‌های دفاع مقدس از فعالیت‌های شاخص فرهنگی بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج یک پیکره مقدس و یک شجره طیبه است و امروز این نیروی مخلص مسؤولیت‌های متعددی را برعهده دارد که مهم‌ترین آنها جهاد فرهنگی، حفظ و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت با تبلیغ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است./977/302/ب1

ارسال نظرات