۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۸۸۱
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور:

سیره زندگی آیت الله بهبهانی به جوانان معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به فعالیت­های گوناگون آیت الله بهبهانی الگوبرداری از ایشان را ضرورت جامعه و جوانان امروزی دانست.
حجت‌الاسلام عبدالکريم فرحاني، سرپرست معاونت آموزش حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی معاون آموزش حوزه های علمیه کشور، شامگاه گذشته در حاشیه کنگره بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله بهبهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم و دیدار با علما و مراجع تقلید و اشاره به این سخن ایشان که حوزه علمیه مادر نظام جمهوری اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی به واسطه علما و روحانیان شکل گرفته و جوانان با مطالعه اسناد تاریخی سخن رهبر معظم انقلاب، تجلی آن را در زندگی آیت الله بهبهانی خواهند یافت.

 

حجت‌الاسلام فرحانی با اشاره به فریاد خواهی امام خمینی(ره) در زمان رژیم پهلوی برای نجات اسلام و تقاضای یاری از سوی مراجع تقلید و علما بیان داشت: آیت الله بهبهانی به یاری امام خمینی (ره) رسیده و حرکت بزرگ انقلاب اسلامی از درون حوزه رقم خورد.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که عالمی فقیه، اصولی، محقق، دقیق، با درجات والای علم و زهد همچون آیت الله بهبهانی نسبت به مسأله انقلاب اسلامی بی تفاوت نبود، گفت: در زمانی که امام خمینی(ره) مورد تهدید و  تبعید قرار می گیرد وی به یاری اسلام و انقلاب اسلامی و امام خمینی پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی پس از وفات آیت الله بروجردی و آیت الله کاشانی، به خیال خود حوزه دچار خلأ شده با طرح جریان انجمن­های ایالتی و ولایتی این تصور را داشت تا به آموزه های دینی و استقلال و آزادی مردم دست درازی کند اما مراجع تقلید به ویژه آیت الله بهبهانی با سخنرانی های خود به دفاع از امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و استقلال مردم پرداخت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به جریان حمله به مدرسه فیضیه قم و حمایت همه جانبه آیت الله بهبهانی از امام خمینی (ره) گفت: زندگی، زهد، تقوا و اعلمیت وی را باید به جوانان معرفی و حساسیت وی در مقابل طاغوت نیز به آنها نشان داده شود و در عین حال جامعه و جوانان نیازمند طرح چنین الگوهایی است.

 

وی اشاره به سخن امام خمینی (ره) که خوزستان دین خود را به خوزستان ادا کرد، گفت: آیت الله بهبهانی از یاران و یاوران و مدافعان به حق امام خمینی(ره) که در کنار اجتهاد، مسائل معنوی، زهد بالا و تربیت علمای برجسته، دین و سرمایه های مرجعیت را در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی قرار داده و به ایثارگری برای تحقق انقلاب اسلامی پرداخت.

 

این مقام مسؤول به مهاجرت این عالم بزرگ به اقصی نقاط ایران و عراق اشاره کرده و بیان داشت: ایشان مصداق طبیب دوار بطبه که استقبال مردم و روحانیان از مجالس ایشان و تدریس اصولی و مؤثر توأم با احساس مسؤولیت در دفاع از مرزهای دینی مکتب تشیع از ویژگی های ایشان است و باید به جهانیان معرفی شود.

 

حجت‌الاسلام فرحانی گفت: تأسیس مدرسه علمیه که در آن به تقویت مبلغان ارزشمند برای دفاع از انقلاب اسلامی پرداخته شده از اقدامات دیگر وی است که این مدرسه محل تحقیق و در برگیرنده مبلغان و علمایی فعال که از ثمرات ایشان است و آثار این فقیه در زمینه انقلاب، تبلیغ، تربیت فضلا و مجتهدان برکتی از این فقیه است که باید پاسداری شوند./9466/202/ب1

ارسال نظرات