۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۳۹۰۰
آیت الله شبستری:

اعتماد به آمریکای عهدشکن مخالف آموزه‌های قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که اتحاد، انسجام و عدم اعتماد به کفار و عمل به آیات امر به معروف سبب پیروزی انقلاب شد، گفت: اعتماد به آمریکای عهدشکن، مخالف با آموزه‌های قرآن است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مجتمع فرهنگی 29 بهمن تبریز، اظهار داشت: قرآن کریم کتاب هدایت و سعادت جوامع بشری است.

 


وی با اشاره به آیه 9 سوره مبارکه حجر، ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه از قرآن تعبیر به ذکر می کند و همچنین در موراد دیگر نیز این کتاب شریف را با تعبیر «ذکر» عنوان می کند، شاید وجه این تعبیر به جهت آن است که قرآن سبب تذکر تمام ارزش هاست.

 


عضو خبرگان رهبری، قرآن را جامعترین و کاملترین کتب آسمانی خواند و خاطرنشان کرد: مفاهیم و آموزه های قرآن به شرط تحقق ارزش ها و آموزه های این کتاب شریف سبب عزت جامعه اسلامی و توسعه و سعادت دنیوی و اخروی خواهد بود.

 


وی مقصود از آیه «انا له لحافظون» را در دو وجه حفظ از تحریف و از میان رفتن آن از سوی کفار دانست و گفت: برخی از کوتاه نگران در خصوص تحریف قرآن، به مذهب تشیع نسبت داده اند که شیعه قائل به تحریف قرآن است در حالی که نظر تشیع مخالف با تحریف قرآن است.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به ادله عدم تحریف قرآن، اشاره کرد: کثرت حافظان قرآن در صدر اسلام مانع کم و کاست آیات قرآن بود، از این رو تحریف به کم شدن آیات امکان نداشت، همچنین قرآن معجزه ابدی رسول الله است و مقطعی نبوده و خالد است، از این رو تحریف و کم و کاست و باطل در آن راه ندارد.

 


وی تحریف از منظر افزودن آیه‌ای به قرآن را مورد اشاره قرار داد و افزود: اضافه کردن به قرآن به تعبیر این کتاب شریف با اجتماع انس و جن ممکن نیست، اگر این ممکن بود دیگر جنگ های صدر اسلام اتفاق نمی افتاد، آوردن یک آیه نیز برای عقب نشینی پیامبر کافی بود اما هیچ گاه اتفاق نیفتاد.

 


رییس شواری عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ادعای وهابیت در تحربف قرآن با استناد به روایاتی در خصوص شکایت در روز قیامت از تحریف قرآن، ادامه داد: مقصود در این روایات تحریف ظاهری نیست، این تحریف، تحریف معنوی و یا عملی است.

 


وی تحریف معنوی را تشریح کرد و اذعان داشت: تحریف معنوی مانند اعتقاد برخی صوفیه در گوشه نشینی برای رسیدن روزی با اعتقاد رزاقیت خداوند می‌باشد، معنای رزاقیت آن است که خداوند با وسایل عادی رزق انسان را می رساند و لازم  است به دنبال رزق بود، این یک نمونه تحریف معنوی است.

 


نماینده ولی فقیه در استان افزود: اشتغالات دنیوی به تمامه حرام نیست که از آن دوری کرد، توسعه و پیشرفت دنیوی جامعه مورد تأکید اسلام است، رهبانیت و دوری از دنیای حلال یک تحریف معنوی قرآن و مفاهیم اسلامی است.

 


وی اسلام را منادی وحدت عنوان و تصریح کرد: وحدت مسلمانان سبب می شد تا صهیونیسم بر برخی کشور های اسلامی تسلط پیدا نکند، از میان بردن وحدت میان مسلمین یک تحریف عملی در آموزه های قرآن کریم است.

 


آیت الله شبستری آسیب حاصله از تشیع لندنی و تسنن آمریکایی را خطرناکتر معرفی کرد و ابراز داشت: وهابیت و داعش ساخته دست استکبار جهانی است و به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند و با مشرک دانستن بسیاری از مسائل این هدف را دنبال می کنند.

 


وی بدعت های تشیع لندنی را در اسلام و عزاداری سیدالشهدا در کنار فرهنگ وهابیت و تسنن لندنی را در جهت مخدوش کردن وحدت دانست و خاطرنشان کرد: جوانان با انس با قرآن، قرائت و درک مفاهیم قرآن آن ها را مقدمه عمل به آموزه های این کتاب شریف قرار دهند و از تحریف معنوی و عملی این کتاب مقابله کنند.

 


وی عمل به چند آیه قرآن را سبب پیروزی انقلاب عنوان و تصریح کرد: اعتماد به آمریکا که عهد شکن می باشد مخالف با آموزه قرآن است، اتحاد و انسجام و عدم اعتماد به کفار و عمل به آیات امر به معروف سبب پیروزی انقلاب شد، عمل به تمام آموزه های قرآن عامل تحقق جامعه آرمانی خواهد شد./854/202/ب1

ارسال نظرات