۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۳۹۱۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و روشن بینی از مهم‌ترین پایه‌های فکری بسیج است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بصیرت و روشن بینی را یکی از مهم‌ترین پایه های فکری بسیج عنوان کرد و گفت: بسیج، بسیاری از فتنه ها را تشخیص می دهد و اگر این نیروی مردمی با بصیرت نباشد نمی توانیم در مقابل فتنه ها و فتنه سازی‌های دشمن بایستیم.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی شهرستان نکا با گرامیداشت هفته بسیج، تقوا را مهم ترین ویژگی یک بسیجی دانست و گفت: نیروهای مردمی و بسیج در ایران یک ویژگی خاص دارند و آن، دارا بودن تقوا است و خداوند در پرتو تقوا، برکاتش را بر ما نازل، دشمنان را دفع می‌کند و ما را یاری می‌کند.

 

وی افزود: بسیج یادگار امام راحل در جمهوری اسلامی ایران است و به فرموده امام خمینی(ره) اگر تفکر بسیجی بر کشور حاکم باشد، چشم طمعکاران برای همیشه از کشور ما دور خواهد شد.

 

امام جمعه نکا اظهار داشت: هر جریان و گروهی که در راه خدا حرکت کند، به طور قطع مورد هجمه دشمنان قرار خواهد گرفت و حرکت بسیج در راه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران امری است که برای دشمنان قابل تحمل نبود و موجب شد علیه بسیج شبهه افکنی کنند.

 

وی با بیان این که بسیج، نظام و انقلاب را در برابر جریان های ضد ارزشی بیمه کرده است، اظهار داشت: بسیج تشکل مقدسی است که با پشتوانه مردمی حول محور ولایت در حال فعالیت است؛ بر این اساس همواره مقابل افرادی که قصد توهین به ولایت و رهبری را داشته اند، ایستادگی کرده است.

 

امام جمعه نکا افزود: اگر دشمنان انقلاب بخواهند علیه کشور و ولایت نقشه بکشند و یا به ارزش ها هجمه ببرند، بسیج با حضور خود مقابل آنان قرار خواهد گرفت و چون کوهی استوار از جایگاه و حریم ولایت دفاع خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: دشمنان نظام باید بدانند که اگر در مقابل آرمان های این نظام بمانند زانوانشان شکسته خواهد شد و تا زمانی که تفکر و بالندگی بسیجی وجود دارد، جایی برای کفر، نفاق و دورویی نیست.

 

امام جمعه نکا گفت: بسیجیان با قدرت ایمان و اخلاص و پیوند مستحکم با ولایت با همه وجود در عرصه های مختلف از انقلاب اسلامی و آرمان های امام و حریم ولایت دفاع می کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید به این که باید در مقابل دشمنان هوشیار باشیم، عنوان کرد: دشمن می خواهد با اختلاف افکنی و نفوذ ایمان شما را بگیرد و با همه کوشش در صدد ربودن ایمان است ما باید با بصیرت در مقابل دشمن و شیطان ایستادگی کنیم.

 

وی با بیان این که علت حضور قوی بسیج در کشور پاکی، صداقت، عشق به معبود و آرمان خواهی است، گفت: این اعتقادات مهم ترین دلایل پایداری و بقای حرکت بسیج است و ما باید برای بقای این دلایل خود را هر چه بیشتر مجهز کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به ویژگی های انسان های مؤمن و بسیجی اشاره کرد و گفت:‌ رشد و نمو و داشتن روح پویا و سازنده خود و دیگران و پاک و طیب بودن از نخستین ویژگی های شجره طیبه است و بسیجیان باید در قالب این مصادیق به جامعه روح بخشی داشته باشند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که اگر ما در گرد سرای اهل بیت (ع) خیمه بزنیم و در اطاعت ولایت باشیم از عذاب خداوند در امان خواهیم بود و شیطان هم به ما دسترسی نخواهد داشت، افزود: بسیجیان که جزو انسان‌های خوب خدا هستند باید پیرو مخلصین باشند و پیروزی در دفاع مقدس به برکت، بودن در کنار ولایت و حمایت از ولایت بوده است.

 

وی با اشاره به این که رهبر انقلاب درباره‌ بسیجی دو پایه فکری معرفی کردند که یکی از آن اعتقاد به مسؤولیت انسان است، گفت: احساس مسؤولیت در مقابل جامعه، خدا و در مقابل ارزش ها یک وظیفه مهم است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بصیرت و روشن بینی را یکی از مهم ترین پایه های فکری بسیج عنوان کرد و با بیان این که بسیج روشنفکر است، ادامه داد: بسیج، بسیاری از فتنه ها را تشخیص می دهد و اگر این نیروی مردمی با بصیرت نباشد نمی توانیم در مقابل فتنه ها و فتنه سازی‌های دشمن بایستیم.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر این که دشمنان بدانند جمهوری اسلامی به برکت وجود بسیج و بسیجیان شکست ناپذیر است، خاطرنشان کرد: هر فرد ایرانی بالقوه یک بسیجی است مگر عده معدودی که دچار خودپرستی و پول پرستی هستند و دست آنها زیر دست دشمنان است.

 

حجت الاسلام لائینی مردم ایران را ملتی بسیجی معرفی کرد و با بیان این که بسیج حافظ انقلاب، نظام و ارزش های اسلامی است، افزود: امام راحل فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود و دشمنان نباید این قدرت را پیدا کنند از ضد ارزش ها دفاع کنند.

 

وی با تأکید بر این که بسیجیان با همه توان باید در متن جامعه حضور داشته باشند، ادامه داد: ما همه به وجود بسجیان افتخار می کنیم و باید با افتخار برویم و در بسیج ثبت نام کنیم و به این حضور در میان بسیجیان افتخار کنیم.

 

امام جمعه نکا افزود: امروز که همه کشورهای منطقه در آتش فتنه می‌سوزند اما ملت ایران امروز در امنیت کامل قرار دارد به برکت بسیج است./950/202/ب3

ارسال نظرات