۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۹۷۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دفاع عمارگونه از اسلام و اقتدار کشور منحصر به زمان خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی به مناسبت سالروز شهادت عمار یاسر گفت: شخصیت عمار منحصر به زمان خاص و تاریخ گذشته نیست و امروز نیز عمارهایی هستند که با حمایت از حقانیت اسلام و از ولی فقیه، ایران را به اقتدار رسانده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‏الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت حضرت عمار یاسر(ره) گفت: دین مبین اسلام بر اساس تلاش‏های شبانه روزی پیامبر اسلام(ص) و اصحاب خود بود که توانستند، حق را در سراسر جهان بگسترانند.

 

وی در ادامه افزود: عمار یاسر از ایام جوانی با شنیدن دعوت پیامبر اکرم(ص) به ندای فطرت خود لبیک گفت و به این دین شتافت و لطمات جسمی و روحی فراوانی را در این راه تحمل نمود.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در زمان غربت اسلام رنج‏ها و شکنجه‏های بسیاری را تحمل کرد، اما این مشکلات سبب سست شدن عقیده او نشد و از جمله یاران طراز اول پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع) نیز بود.

 

وی ابراز داشت: عمار یاسر(ره) شخصیت بسیار کلیدی بود که به عنوان نماد حق در همه اختلافات مسلمانان مطرح بود، زیرا که پیامبر اکرم(ص) فرموده بود «عمار را گروهی سرکش و کافر شهید خواهند کرد».

 

حجت‏الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اظهار داشت: عمار یاسر(ره) در دوران پیری و کهولت سن نیز دست از آرمان‏های خود برنداشت و در رکاب امام علی(ع) شمشیر می‏زد و برای صحابه‏ای که  درمسیر حق شک داشتند نماد حق بود و در آخر نیز در رکاب امام علی(ع) به دست سپاه معاویه در جنگ صفین به شهادت رسید.

 

وی تصریح کرد: امام علی(ع) از شهادت و از دست دادن عمار بسیار دل شکسته گشته و احساس تنهایی کرد و به همین سبب در هنگام بروز کاستی‏ها و کم کاری یارانش و به خصوص کوفیان ندای «أین عمار» سر می‏داد.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: شخصیت عمار منحصر به زمان خاص و تاریخ گذشته نیست و امروز نیز باید عمارهایی وجود داشته باشند که با حمایت جانانه از حقانیت اسلام و حمایت بی چون و چرا از ولی فقیه زمان در پیش برد اهداف اسلام بکوشند.

 

وی در پایان ابراز داشت: آنچنان که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها تأکید داشته‏اند، خوشبختانه عمارها از اوائل انقلاب بسیار بودند و امروزه نیز هستند؛ عمارهایی که به سبب تلاش‏ها و جانفشانی‏های آنها انقلاب اسلامی ایران به این درجه از اقتدار رسیده است./1329/ت302/ف2

ارسال نظرات