۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۴۰۳۸

مراسم رونمایی از کتاب آیینه آفتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب آیینه آفتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.
304038 304038 304038 304038 304038 304038

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، مراسم رونمایی از کتاب آیینه آفتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» شنبه با حضور مجتبی رحمان‌دوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهرری، در سالن شیخ طوسی دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

 

حامد پوررستمی نویسنده کتاب آیینه آفتاب در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بیشترین جزء این کتاب در ماه مبارک رمضان به قلم تحریر دز آمد و در این کتاب با تمام وجود فراز و فرودهای نهج‌آلبلاغه با نشاط  و غم آن احساس شد.  

 

نویسنده کتاب آیینه آفتاب تصریح کرد: این کتاب به دانشکده معارف نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب عرضه شد تا ارزیابی شود ما سعی کردیم در این کتاب معارف ناب نهج‌البلاغه را با مثال‌های روز و به شکل نمودار عرضه کنیم.

 

پوررستمی بیان داشت: این کتاب در سه بخش تنظیم شده است بخش اول شامل پیدایش تا پالایش، امام علی(ع) قرآن و قرآن ناطق و تمدن اسلامی، قسمت دوم بر اساس مبانی نظری بوده که شامل یکتایی بی همتا، بازگشت و حلقه‌های وصل آسمانی و بخش سوم شامل منش‎های سبک زندگی است.

 

این نویسنده گفت: در این کتاب سه رابطه را مطرح نمودیم امام علی(ع) و قرآن، ظرفیت معرفت و معیت تقسیم کردیم.

 

وی افزود: در قسمت بعد ابعاد سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی را بیان کردیم امام علی(ع) به اعراب فرمودند شما در تمدن خود از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در بدترین وضع بودید و پیامبر(ص) شما را به بلندا و اوج تمدن رساند.

 

پوررستمی در پایان خاطرنشان کرد: نهج البلاغه مهمترین آبشخور قسمت نرم افزاری سبک زندگی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند مهمترین جوهره جامعه سبک زندگی است و جوهره سبک زندگی ایمان بوده و آبشخور ایمان امیرمومنان علی(ع) است.

 

در ادامه دکتر محمدی معاونت فرهنگی دانشگده علوم حدیث گفت: یکی از راه های مواجه با جهانی شدن فرهنگ غرب آموزش معارف اسلامی و ارتقا سطح آگاهی مردم است در این فضا دانشکده قرآن و حدیث با هدف زمینه سازی فرهنگی ظهور حضرت بقیه الله(عج) آموزش و نشر فرهنگ و معارف اسلامی را در راس کار خود قرار داده است.

 

وی افزود: از سالی که رهبری دغدغه های خود را پیرامون سبک زندگی اسلامی بیان فرمودند دفتر آموزش آزاد پیوندی را بین سبک زندگی اسلاممی و نشر ان ایجاد کرد.

 

در ادامه مراسم دکتر مجتبی رحمان دوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: سالهای سال سید رضی سخنان امیرمومنان(ع) را جمع کرده و نام آن را نهج‌البلاغه گذاشت از نهج‌البلاغه‌ موضوعات بسیار فراوانی را می‌توان خارج کرد که همه دانشجویان به تحقیق درباره آن بپردازند.

 

 وی افزود: من  کتاب نهج‌البلاغه را بیشتر روی موضوع تقوا می‌شناسم در حال حاضر کتابخانه‌های تخصصی برای نهج‌البلاغه،  قرآن و ادبیات حدیث وجود دارد که اگر عالم یا فردی نیاز به تحقیق داشته باشد می‌تواند به این کتابخانه‌ها رجوع کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: کتاب نهج‌البلاغه دریایی عمیق و وسیع در ابعاد مختلف است، در این زمینه شهید مطهری سیر بسیار خوبی داشته است.

 

رحمان‌دوست بیان داشت: امروز ما در شرایطی هستیم که هر کس بخواهد وارد عرصه نهج‌البلاغه شود کلیدهای راهنمایی خوبی دارند، معجم‌های لفظی محمد دشتی و محمد کاظم محمدی آثار خوبی در این زمینه هستند.

 

وی افزود: همچنین کتابهای جدید خوبی در موضوعات سیاسی و اجتماعی نهج‌البلاغه ارائه شده است، کتاب معجم الموضوعی نهج‌البلاغه، کتاب دانشنامه امام علی در 110 مقاله شبیه کتاب آقای پوررستمی است.

 

رحمان دوست گفت: علی انصاریان نیز کتاب خوبی در زمینه موضوعات نهج‌البلاغه نوشته که 800 یا 900 صفحه است، الهادی الی موضوعات نهج‌البلاغه مرحوم مشکینی و تصنیف لبیب وجیه بیدون با 30 موضوع که دفتر تبلیغات قم چاپ کرده از دیگر کتاب‌ها است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: همه می‌گویند نهج‌البلاغه ظرفیت بالایی دارد و کتابی است که به درد جمهوری اسلامی می‌خورد اما این روزها شنیدن برخی مطالب نهج‌البلاغه برای برخی مسئولان سخت شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان گذشته نهج البلاغه جز آثار ممنوعه بود مبادا امروز عملکرد ما طوری باشد که نتوانیم نهج‌البلاغه را بخوانیم.

 

درپایان این مراسم از کتاب آیینه آفتاب رونمایی شده و همچنین از نویسنده کتاب تقدیر و تجلیل به عمل آمد./807/201/ب1

ارسال نظرات