۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۰۵۰
استاد حوزه علمیه:

ادب قیمتی‌ترین سرمایه و میراث حیات آدمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که کسی که ادب ندارد دین هم ندارد و هیچ ارثی برای اولاد بهتر از این نیست که پدر و مادر او را مؤدب تربیت نمایند. کنند، گفت: ادب قیمتی‌ترین سرمایه و میراث حیات آدمی است.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا جبرئيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدمحمدرضا جبرئیل، امشب در مراسم دهه اول صفر که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: خود انسان باید برای هدایت تلاش کند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید در راستای تحقق دستورات خداوند تلاش کند شیوه اسباب هدایت زیاد است و حتی شیوه گمراه شدن هم زیاد است.

 

وی بیان کرد: در جامعه امروزی برکت کم شده است، انسان‌ها عوض شده‌اند لقمه حرام وارد بعضی از خانه‌ها شده است، لقمه حرامی که قلب ها را سیاه می‌کند، بهترین حالت برای جذب شیطان است.

 

حجت الاسلام جبرئیل اظهار داشت: یکی از گناهانی که ما فراوان انجام می‌دهیم، ظلم به دیگران است کسی هم که در حق دیگران ظلم می کند، در اصل به خودش ظلم کرده است؛ زیرا در آخرت ضرر می‌کند.

 

وی عنوان کرد: از قیمتی ترین سرمایه ها و میراث های حیات آدمی ادب است، حتی بالاتر از ثروت و سرمایه است که حکایت از اهمیت بسیار آن در راستای ساختار ابعاد درونی و بیداری روحی انسان دارد.

 

وی افزود: کسی ادب ندارد دین هم ندارد هیچ ارثی برای اولاد بهتر از این نیست که پدر و مادر، او را مؤدب تربیت کنند./831/203/ب2

ارسال نظرات