۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۰۹۶
توصیه آیت الله علوی گرگانی به مسؤولان؛

از مناصب و موقعیت خود سوء استفاده نکنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با توصیه مسؤولان به پرهیز از سوء استفاده از مناصب و موقعیت ها، گفت: در تمام موارد اجتماعی، فرهنگی، انتظامی قائم به قسط باشید و تمام رشته هایی که در کشور وجود دارند باید مبتنی بر عدالت باشند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به آیه 135 سوره نساء بیان داشت: هر موردی را که خداوند در قرآن کریم تذکر داده از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا خداوند در قرآن کریم مسائل مهم را بیان می کند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: در تمام موارد اجتماعی، فرهنگی، انتظامی قائم به قسط باشید و تمام رشته هایی که در کشور وجود دارد باید مبتنی بر عدالت باشند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه عدالت بیان داشت: امام علی(ع) بیان کرده است انسان نادان یا به کندی حرکت می کند یا سریع زیرا مرز را نمی شناسد اما قرآن کریم بیان می کند شما اهل وسط هستید؛ بنابر این باید کاری کنیم که در تمام شؤونات زندگی چه شخصی و چه اجتماعی عدالت وجود داشته باشد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خداوند از عدالت پشتیبانی می کند، تأکید کرد: در صورتی که مشاهده کردید حق با دیگری است حق را به او بدهید و از منصب خود سوء استفاده نکنید؛ این منصب را خداوند داده است که در راه خدا از آن استفاده کنید.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم بیان می کند بشر به گونه ای است که اگر به قدرت برسد طغیان خواهد کرد؛ فراوان نیز نقل کرده اند افرادی که به مقام دست پیدا کرده اند حتی جواب سلام دیگران را نمی دهند و خیلی عجیب خواهد بود که قدرت در انسان اثر نگذارد.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام معصوم(ع) بیان کرده است قدرت، جوانی و ثروت زیاد مستی می آورد؛ در اسلام فراوان تذکر داده شده است که باید نفس را کنترل کرد و در غیر این صورت انسان را به زمین خواهد زد؛ چنانچه حضرت یوسف(ع) می گوید نمی توانم نفس خود را کنترل کنم مگر این که خداوند کمک کند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات