۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۴۱۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی مطرح کرد؛

تحصیل علوم در کنار تخلق به اخلاق الهی، رمز موفقیت‌ سلف صالح

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سلف صالح رمز موفقیت‌شان در کنار عمیق خواندن علوم، تخلق به اخلاق الهی اسلامی بوده است و تأثیرات سلف صالح را باید اینجا جست‌وجو و پیاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمين جواد مروي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مروی عضو شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در نشست هم اندیشی مدیران، مسؤولان آموزش و اساتید فقه و اصول مدارس سطح یک حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه، با اشاره به آیه «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاء» گفت: شناخت، تبیین و تبلیغ دین و زدودن شبهات و پیرایه‌ها از دین و مذهب از اهداف مهم و رسالت حوزویان است.

 

وی با توجه به اینکه سلف صالح ما در گذشته چه مقدار و چگونه توانسته‌اند به اهداف خود برسند، تصریح کرد: هدف حوزویان هدفی بسیار بزرگ در راستای رسالت خودشان است.

 

عضو شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: علمای سابق و گذشته در راه وصول به هدف، بزرگترین گام ها را برداشته اند به صورتی که حتی مخالفین این مذهب و آنان که تاریخ شیعه را مطالعه کردند این واقعیت را پذیرفته اند که روحانیت شیعه از زمان ائمه معصومین(ع) با تلاش های وافر و عمده ای که داشتند سعی کرده اند با تاثیر از سلف صالح با موفقیت در این مسیر به اهداف عالیه دست یابند.

 

وی اظهار کرد: اگر علمای سایر مذاهب با علمای شیعه در راه بسط و گسترش دین تلاش می کردند، امروز اسلام در عالم فراگیر شده بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی خطاب به اساتید، مدیران و مسؤولین آموزش خاطرنشان کرد: اساتید و مسؤولین توجه بسیار ویژه و عمیق به علوم مورد نیاز یک طلبه و روحانی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مطالعه و تحقیق و تجربه عینی در روش علمای قبل نشان دهنده این است که کسی می تواند تأثیرگذار باشد که علوم مورد نیاز را به صورت عمیق خوانده باشد.

 

عضو شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علامه طباطبایی را مثال بارزی برای ادعای عالمیت دانست و افزود: علامه طباطبایی علوم مورد نیاز را عمیق و با توجه به کاربردی بودن آن‌ها مطالعه می کرد.

 

وی اظهار کرد: ذهن جستجوگر طلاب جوان را باید ضمن خواندن دروس فقهی و اصولی به سمت کاربردی بودن و چیستی قواعد سوق داد.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: اگر یک طلبه نفهمد و نداند که چگونه از دروس فقه و اصولی استفاده کند، قطعاً دچار مشکلاتی خواهد شد.

 

وی در پایان خطاب به اساتید و مسؤولان خاطرنشان کرد: سلف صالح رمز موفقیت‌شان در کنار عمیق خواندن علوم، تخلق به اخلاق الهی اسلامی بوده است و تأثیرات سلف صالح را باید اینجا جست‌وجو و پیاده کرد./930/101/ب3

ارسال نظرات