۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۴۱۶۸

صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی در تبریز سرعت یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: تاکنون برای 20 هزار و 470 نفر ویزا صادر شده و صدور ویزا تا یک هفته دیگر ادامه می یابد.
پياده روي اربعين

امیر روحی ملکی مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که دفتر سفارت عراق در شهر تبریز مستقر شده است، اظهار داشت: این دفتر برای ارایه خدمات ویزا برای زائران اربعین حسینی در استان‌های شمال‌غرب کشور راه‌اندازی شده است.


روحی ملکی با یادآوری اینکه دفتر موقت نمایندگی کنسولگری عراق برای تسهیل امور زائران اربعین حسینی و صدور ویزا در تبریز مستقر شده، گفت: فعالیت کنسولگری موقت عراق درتبریز تا دو هفته دیگر ادامه می یابد، اما متقاضیان زیارت عتبات عالیات عراق و کربلا باید به شرکت های زیارتی مستقر در استان مراجعه کنند و از مراجعه مستقیم بپرهیزند.


وی با بیان این‌که ویزای عراق در تبریز به منظور سفر به عتبات عالیات و شرکت در مراسم اربعین حسینی برای گروه های 20 نفره صادر می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون برای 20 هزار و 470 نفر ویزا صادر شده و صدور ویزا تا یک هفته دیگر ادامه می یابد، که طی روزهای گذشته روند صدور ویزا تسریع یافته است.


مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تاکنون در آذربایجان شرقی بیش از 35 هزار نفر برای شرکت در مراسم های عزاداری اربعین حسینی در کربلا معلی ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: ویزاهای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در تبریز صادر می شود.


روحی ملکی با تاکید بر افزایش سرعت صدور ویزا افزود: پیش از این نیز اعلام شده است که برای سفر به کربلا داشتن گذرنامه و اخذ ویزا ضروری است، روز گذشته نیز برای بیش از شش هزار زایر و بیش از 600 گروه ویزا صادر شده که با صدور ویزا برای گروه های 20 نفره سرعت ارایه ویزا افزایش می یابد.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد کنسولگری دائمی عراق در تبریز هم هستیم و این موضوع را پس از اربعین با هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی و نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال غرب کشور پی گیری می کنیم. با استقرار کنسولگری دائمی عراق در تبریز، استان های زنجان، آذربایجان غربی و اردبیل نیز تحت پوشش قرار می گیرند.


وی با بیان این‌که ثبت‌نام مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تا روز جمعه 35 هزار نفر در آذربایجان شرقی، 16 هزار نفر در آذربایجان غربی و 7600 نفر در اردبیل در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، توصیه می شود مردم استان های شمال غرب از مراجعه به نمایندگی سفارت عراق در تهران خودداری کنند.


روحی ملکی گفت: با توجه به همکاری مطلوب سفارت عراق، پیش‌بینی می‌کنیم که با صدور شش هزار ویزا در روز تا پایان هفته برای تمام ثبت‌نام کنندگان ویزا صادر شود. به اطلاع عموم نیز می رساند که ویزای انفرادی در ایام اربعین صادر نمی‌شود، با توجه به افزایش ظرفیت گروه‌ها به 20 نفر، در صدور ویزا تسریع خواهد شد./935/302/ب3

ارسال نظرات