۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۲۱۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز جلوگیری از انحراف است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز جلوگیری از انحراف است، گفت: اگر افکار و رفتار صحیح اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهیم از انحرافات فکری جلوگیری می شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امشب در دیدار جمعی از فعالان مذهبی آمل که در آستانه اربعین حسینی برگزار شد با بیان این که هیأت های مذهبی می توانند نقش ارزشمند و والایی در جامعه ایفا کنند، گفت: کارهایی که در عرصه مذهبی و مداحان صورت می گیرد یک عبادت است.


امام جمعه آمل با اشاره به این که ضرورت دارد عبادت های ما براساس شناخت باشد، افزود: شناخت از ارزش های دینی ثمرات و برکات گرانقدری دارد که می تواند ما در بهره گیری دائمی از ارزش ها موفق نگه دارد.


وی خاطرنشان کرد: اگر عبادت های ما براساس شناخت صورت نگیرد امکان دارد در اثر کوچک ترین لغزش و اشتباهی از مسیر اصلی منحرف شویم و به بیراهه ورود پیدا کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زمینه ساز جلوگیری از انحراف است، بیان داشت: اگر افکار و رفتار صحیح اسلامی را سرلوحه امور خود قرار دهیم از انحرافات فکری جلوگیری کرده و نقش ارزنده ای در این راستا دارد.


وی افزود: ضرورت دارد هیأت های مذهبی در مداحی ها با بیان وقایع صحیح تاریخی، روش های خوب عزاداری و به دور از حاشیه های کاذب به نحو شایسته فعالیت های مذهبی را احیا و گسترش دهند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ کاذب عزاداری در بعضی از هیأت های مذهبی رسوخ پیدا کرده است که دل هر انسان مسلمانی را آزار می دهد و نباید چنین روشی در پیش گرفته شود.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود بدعت ها و انحرافات فکری و اخلاقی در هیأت های مذهبی نیازمند عزم همگانی مدیران و دوستداران اهل معصومین(ع) است تا در این راستا به نحوی شایسته گام بردارند.


وی با بیان این که نیاز است اعضای هیأت های مذهبی در وهله نخست آداب صحیح عزاداری را رعایت کرده و الگویی برای دیگران باشند، افزود: ترویج فرهنگ خوب عزاداری نیازمند بهره گیری از امربه معروف و نهی از منکر است تا دیگران این فرهنگ ارزشمند را به درستی بشناسند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره گیری از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج خوبی و ارزش ها در جامعه می شود، بیان داشت: ترویج این فرهنگ ارزنده وظیفه ای همگانی است که باید در راستای گسترش آن کوشا باشیم.


حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، نیز رییس اداره تبلیغات اسلامی در این دیدار اظهار داشت: احیای امربه معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است که این اداره با امکانات محدود و در حد بضاعت خود تلاش های لازم را با برگزاری گردهمایی ها و نشست های مختلف صورت داده است.


وی تصریح کرد: بیشتر هیأت های مذهبی آمل دارای کد رایانه ای و ثبت قانونی هستند و ضرورت دارد فرهنگ صحیح عزاداری را ترویج دهیم که عده ای می خواهند فرهنگ های غلط را در میان هیأت های مذهبی گسترش دهند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل بر ضرورت هوشیاری و بصیرت هیأت های مذهبی تاکید کرد و بیان داشت: هیأت های مذهبی باید تلاش کنند با بهره گیری از بصیرت و هوشیاری در مسیر منویات و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری گام بردارند که زمینه ساز سعادت و رستگاری می شود.


حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: بهره گیری از تدابیر ارزشمند رهبری معظم انقلاب سبب می شود تا دشمن نتواند تحت هیچ شرایطی در ما نفوذ کرده و خواسته های شیطانی خود را محقق کند.


وی در پایان خواستار برگزاری گردهمایی های مستمر و دوره های آموزشی برای مدیران هیأت های مذهبی، مداحان و دیگر تشکل های دینی با همکاری دفتر امام جمعه آمل در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی شد./1314/202/ب1

ارسال نظرات