۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۲۲۶
با شناخته شدن نفرات برتر؛

اختتامیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به شرکت 1300 نفر در دهمین دوره مسابقات مدهامتان، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعدادها است.
اختتامیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار شد اختتامیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار شد اختتامیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار شد اختتامیه مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مدهامتان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه دهمین دوره مسابقات مدهامتان مرحله استانی، امشب با حضور مسؤولان شهری و کشوری در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد.

 

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به شرکت 1300 نفر در این دوره از مسابقات، گفت: شرکت کنندگان از 9 منطقه و شهرستان استان خراسان در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌ةای فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 135 نفر در این مسابقات در پنج رشته قرائت، ترتیل و حفظ 10، 20 و کل قرآن ویژه برادران و نیز حفظ 10، 20 و کل قرآن کریم بدون قرائت و ترتیل ویژه خواهران شرکت کردند که بخش خواهران برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان این که باید از قرآن درس گرفت، اظهار کرد: قرآن به همه ما نهیب می زند که چرا در قرآن تدبر نمی کنید و این تدبر به معنای بینش است.

 

عبداللهی با اشاره به این سخن امیر مومنان(ع) که می فرماید: «قرآن دریایی است که انتها ندارد و مخصوص زمان و مکان نیست و در همه عصر ها تازه است.»، بیان داشت: در کلام قرآن به هیچ وجه تناقص و تضاد نیست چون کلام خدا است که در این کلام تضاد و تناقض و تغییر نیست.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که مسابقات قرآنی امسال در خراسان رضوی از جهش خوبی برخوردار است، تصریح کرد: احساس می شود در این مسابقات استعدادهای خوبی بروز کنند.

 

مجتبی میرزایی نسب، مسؤل دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری جوانان مساجد سراسر کشور و دبیر سازمان مدهامتان، نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، گفت: هدف اصلی از برگزاری مسابقات مدهامتان کشف و شناسایی استعدادهای نهفته است که در کانون های هنری و فرهنگی مساجد فعالیت دارند.

 

وی افزود: این مسابقات ویژه اعضای جوان کانون ها با محدودیت سنی 18 تا 30 سال برگزار می شود و هدف دوم این مسابقات ظرفیت های کانون های مساجد به جامعه قرآنی کشور است.

 

میرزایی نسب با اشاره به اعزام نفرات برتر این مسابقه به مرحله کشوری، خاطرنشان کرد: به تعداد کانون های هر استان نفرات اول تا سوم این مسابقه به مرحله کشوری اعزام می شوند.

 

گفتنی است؛ در این مراسم از پدر قاری شهید منا محسن حاجی حسنی کارگر تجلیل به عمل آمد، همچنین از نفرات برتر این مسابقات نیز قدردانی شد./1310/202/ب1

ارسال نظرات