۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۲۳۲
استاد حوزه علمیه:

اعدام شیخ نمر موجب تسریع در روند سقوط عربستان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مقامات عربستان با عملکرد خود نشان دادند که از خرد و بلوغ سیاسی لازم برای اداره یک کشور برخوردار نیستند، گفت: دستگاه دیپلماسی ایران در مقابل یاوه گویی های مقامات کشور عربستان ضعیف عمل می کند.
محکوم ردن اعدام شيخ نمر

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که مقامات عربستان با عملکرد خود نشان دادند که از خرد و بلوغ سیاسی لازم برای اداره یک کشور برخوردار نیستند، افزود: جنگ یمن، مقابله با شیعیان و حوادث حج نشان از این حقیقت است.

 

وی افزود: مردم شیعه و علاقه مند به شیخ نمر به عنوان یک عالم برجسته در عربستان می توانند با حضور جدی و اعتراضات خود از اعدام شیخ نمر جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام کرامتی با تأکید بر جدیت و تلاش بیشتر مردم عربستان در اعتراض به حاکم سعودی، گفت: بهره گیری از رسانه ها در راستای انتشار مظلومیت شیخ نرم در دنیا می تواند از تصمیم اشتباه آل سود در قبال شیخ نمر جلوگیری کند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اهمیت نقش علما و مراجع شیعه در مورد سرنوشت شیخ نمر، افزود: بزرگان حوزه علمیه و مراجع تقلید از نجف تا ایران نسبت به موضوع شیخ نمر موضع گرفته و هشدار لازم را به کشور عربستان داده اند.

 

وی با تأکید بر این که دستگاه دیپلماسی ایران باید جدی تر و مؤثرتر به موضع شیخ نمر ورود پیدا کند، گفت: دستگاه دیپلماسی باید از همه امکانات و اهرم های قانونی و مراجع مربوطه برای کمک به شیخ نمر استفاده کند اما متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده است.

 

به گفته وی، دستگاه دیپلماسی ایران در مقابل یاوه گویی های مقامات کشور عربستان ضعیف عمل می کند.

 

نویسنده کتاب نقش رهبری در مدیریت بحران ها با اشاره به این که تلاش همه تأثیرگذاران می تواند رأی عربستان را تغییر دهد، گفت: شیعیان عربستان اعلام کرده اند که شیخ نمر از خط قرمزهای ما است، چرا که ایشان از زعما و بزرگان شیعیان محسوب می شود و اعدام ایشان موجب تحریک احساسات شیعیان خواهد شد.

 

حجت الاسلام کرامتی، اعدام شیخ نمر را موجب تسریع در روند سقوط عربستان دانست و گفت: کشور عربستان دارای مسؤولان بسته اندیش است که اجازه تفکر به گروه های اقلیت در کشور خود را نمی دهند./1307/302/ب3

ارسال نظرات