۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۲۳۶
کارشناس مسائل مذهبی:

اولین زیارت‌نامه اولیا را خداوند خوانده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قلمشاهی با اشاره به این که خدا اولین زیارت نامه را خوانده است، گفت: وهابیون در مدینه هر که به نبی اکرم (ص) سلام دهد او را کافر می دانند در حالی که خداوند اولین زیارت نامه را خوانده است و در قرآن آمده است که خداوند به اولیا و انبیا سلام داده است.
قلمشاهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قلمشاهی شب گذشته در جمع زائرین علی بن موسی الرضا (ع) در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دو نعمت سلامتی و امنیت بین مردم مجهول است. در بعضی کشورها امنیت بسیار پایین است و اگر کسی که به بیرون از منزل برود احتمال باز نگشتن وجود دارد. همچنین در مورد سلامتی نیز تا وقتی در صحت و سلامتی به سر می برید قدر آن را نمی دانید. برخی میلیون ها و حتی میلیاردها خرج می کنند تا سلامتی نسبی را به دست آورد.

 

وی در ادامه به نعمت بزرگ ولایت اشاره و تأکید کرد: رأس همه نعمت ها، ولایت و محبت اهل بیت (ع) است. هر کس دلش بخواهد می تواند به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) بیاید. برای رفتن به زیارت ائمه ثروت و همت مهم نیست اساسی ترین مسأله دعوت است. ممکن است یک نفر در مشهد زندگی کند و سال ها به زیارت حضرت دعوت نشوند و یا یک نفر هم در شهری دیگر زندگی کند و سالی چندین مرتبه به زیارت حضرت شرف یاب شود.

 

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که مرا در ممات زیارت کند عین کسی است که مرا در حالتی که زنده ام زیارت کرده است

کارشناس مذهبی با بیان این که ائمه شاهد اعمال ما هستند خاطرنشان کرد: بدون اذن دخول نباید و نمی توان وارد حرم شد. باید سر به زیر و آرام و با خضوع و خشوع به حرم قدم گذاشت. در زیارت نامه می خوانیم که مولایم شما مرا می بینید و جواب سلام مرا می دهید ولی به خاطر حجاب ها من صدای شما را نمی شنوم.

 

وی گفت: اگر می خواهید همیشه با حضرت ارتباط داشته باشید در هر جایی که هستید رو به سمت مشهد الرضا کنید و به امام رضا (ع) سلام کنید. اصل زیارت سلام است.

 

حجت الاسلام قلمشاهی با اشاره به این که خدا اولین زیارت نامه را خوانده است تصریح کرد: وهابیون در مدینه هر که به نبی اکرم (ص) سلام دهد او را کافر می دانند. در حالی که خداوند اولین زیارت نامه را خوانده است و در قرآن آمده است که خداوند به اولیا و انبیا سلام داده است. آیا سلام خداوند به انبیا در زمانی بوده که آن ها زنده بوده اند؟ آیا ابراهیم و هارون و یعقوب زنده بوده اند؟

 

وی با بیان این که هر کسی توفیق زیارت نمی یابد افزود: کسانی که سال ها در مدینه زندگی می کنند و حتی سال ها به مسجد النبی و قبرستان بقیع رفت و آمد می کنند چون به پیامبر اکرم سلام نمی دهند پس آن ها تاکنون پیامبر را زیارت نکرده اند.

 

کارشناس مذهبی به بخشودگی گناهان زیارت کنندگان امام هشتم اشاره و اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند «کسی که به زیارت فرزندم علی بن موسی الرضا (ع) که در توس مدفون خواهد شد برود و با معرفت او را زیارت کند، اگر گناهانش به اندازه ی قطرات باران و یا به اندازه ی برگ درختان باشد به آبروی فرزندم علی بن موسی الرضا گناهانش بخشیده می شود.»

 

وی با بیان این که هر کس بی چیزتر به نزد ائمه معصومین (ع) برود حاجاتش را زودتر خواهد گرفت گفت: به درب خانه کریم آمده اید هر کس بی چیزتر حاجاتش را زودتر می گیرد.

 

حجت الاسلام قلمشاهی یادآور شد: رضا به معنای آن است که دوست و دشمن از ایشان راضی هستند و شمس الشموس یعنی امکان ندارد حضرت از کسی روی برگرداند. هر چقدر گناهکار باشید باز درب خانه ی ایشان به روی همه باز است.

 

وی در پایان به دعای بسیار تأکید کرد: در حرم مطهر برای پدر و مادر و همسر و فرزندانتان بسیار دعا کنید و از این جا سوغات معنوی، صداقت، حیا و عفت و یکرنگی ببرید./861/202/ب3

ارسال نظرات