۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۲۴۷
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ‌کاشان:

عطای پروردگار از هیچ کس منع نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که در روز قیامت انسان ها تمام عمر دنیایی خود را به اندازه نصف روز می پندارند، گفت: خداوند همه منافقان را از بین نمی برد، بلکه قرار است منافقان باشند، اما مردم بیدار شوند تا منافق را با غیر منافق تشخیص دهند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، با اشاره به این که خداوند در سوره اسرا نام دنیا را عاجِلِه گذاشته است چرا که دنیا زود تمام می شود، گفت: در روز قیامت انسان ها تمام عمر دنیایی خود را به اندازه نصف روز می پندارند.

وی افزود: انسان ها در خوبی ها و بدی های دنیا امتحان می شوند تا بر اساس عملکرد خود جایگاه شان در آخرت مشخص شود.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که انسان باید قبل از انجام هر عملی به نتیجه آن فکر کند، گفت: برخی برای انجام هر کاری، سود دنیایی آن را محاسبه می کنند که این امر نشان از اراده دنیایی آنها دارد.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که در سوره اسرا آمده است هر کس دنبال دنیا باشد ما دنیا را به او می دهیم، افزود: خداوند در این سوره می فرماید هر مقداری و برای هر کسی که ما اراده کنیم مال دنیا می دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که همه خواسته های دنیایی افراد برآورده نمی شود، گفت: اکثر بحث های دنیایی بر سر اموری است که تعدادی برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنند و نهایت امر یکی از آنها به آن هدف می رسد.

 

هر کاری که با بسم الله شروع شود را نمی توان خوب دانست

وی با بیان این که حکم از آن خدا است و برای داشتن و نداشتن هر چیزی او تصمیم می گیرد، گفت: خداوند می فرماید بعد از این که مالی را به بنده خود دادیم، او را به جهنم می فرستیم و در جهنم همه به او اعتنایی می‌کنند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که خداوند درخواست شیطان را اجابت کرد و به او مهلت داد تا انسان ها را گمراه کند، گفت: خداوند همه منافقان را از بین نمی برد، بلکه قرار است منافقان باشند، اما مردم بیدار شوند تا منافق را با غیر منافق تشخیص دهند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید در دقت در انجام کارها، گفت: برخی امور مشخص نیست که از سوی خدا است یا شیطان، از این رو ما باید در امور با تردید نگاه کرده تا تشخیص دهیم که رفتار و کردارمان خدایی یا شیطانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر کاری که با بسم الله شروع شود را نمی توان خوب دانست، گفت: گروه تروریستی داعش قبل از انجام هر جنایتی بسم الله می گویند، اما ممکن است که در کار خود تفکر نکرده اند.

 

عطای پروردگار از هیچ کس منع نمی شود

وی با اشاره به این که خداوند در آیه 20 سوره اسرا می فرماید خداوند نعمات خود را به همه انسان ها عطا می کند، گفت: خداوند در این سوره گروه دنیایی را در مقابل گروه آخرتی یاد می کند.

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر این که افراد آخرتی به دنبال منفعت آخرتی هستند، گفت: تقوا یعنی همه اعمال و رفتار را با دین تطبیق دادن است.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که خداوند در سوره اسرا می فرماید آنهایی که اراده آخرت دارند باید اهل سعی و تلاش باشد، گفت: برخی در امور دنیایی ساعی، اما در امور آخرتی تنبل هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خداوند می فرماید کسانی که برای آخرت سعی می کنند، مؤمن هستند، افزود: افرادی که ایمان قوی تری داشته باشند سعی بیشتری می کنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در سوره اسرا می فرماید ما به دو گروه دنیایی و آخرتی کمک می کنیم، چرا که عطای پروردگار از کسی منع نمی شود./1307/202/ب3

ارسال نظرات