۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۳۰۴۲۸۱

چند خبر کوتاه از استان کرمان

خبرگزاری رسا ـ وقف ملک جهت ساخت مسجد در شهرستان بم، کمک 300 میلیون ریالی طرح مودت به اماکن متبرکه شهرستان کوهبنان، اهداء 300 میلیون ریال وجه نقد به اماکن متبرکه شهرستان بم و اعزام کاروان حسینی شهرستان عنبرآباد برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم از وقف زمین جهت ساخت مسجد در این شهرستان خبر داد.


حجت الاسلام مهدی امیری گفت: " ابراهیم قادری" خیر نیکوکار بمی در اقدامی خداپسندانه قطعه زمینی به مساحت 829 متر مربع از اراضی تحت تملک خود را در روستای چهل تخم شهرستان بم وقف کرد.


وی با بیان این که واقف زمین مذکو را جهت ساخت مسجدی مزین به نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع) وقف و تولیت ساخت و اداره آن را به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان واگذار کرده است، تصریح کرد: ارزش ملک فوق مبلغ 400 میلیون ریال است و از ابتدای سال جاری به همت واقفین خیر اندیش 5 مورد وقف جدید در شهرستان بم محقق شده است.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم تصریح کرد: از میان وقفهای محقق شده 3 مورد وقف با نیت ساخت مسجد ثبت شده است که با توجه به زمان بر بودن مراحل ساخت و تکمیل مساجد و نبود اعتبارات کافی همکاری و مشارکت خیرین در جهت تکمیل نیات خیرین نیکوکار می تواند روند اجرایی ساخت و ساز در این اماکن را تسریع بخشد.


کمک 300 میلیون ریالی طرح مودت به اماکن متبرکه شهرستان کوهبنان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: در راستای اجرای طرح مودت 320میلیون ریال اعتبارتوسط خیرین نیکوکار به اماکن متبرکه این شهرستان اختصاص یافت.


رضا مطیع دولت با اعلام این خبر اظهار کرد: به همت خیرین نیکوکار از ابتدای سال جاری 320 میلیون ریال اعتبار به فعالیتهای اجرایی در آستان 3 امامزاده عظیم الشان این شهرستان اختصاص یافت واعتبارات اهداء شده در راستای فعالیت های عمرانی در اماکن متبرکه شامل مبالغ نقدی و یا خرید مصالح لازم جهت فعالیت اجرایی می باشد.


مطیع دولت با اشاره به جزئیات طرح مودت در این شهرستان، این طرح را یکی ازبرنامه ریزی های موفق سازمان اوقاف بیان کرد و افزود: در این طرح با مشارکت خیرین روند فعالیتهای عمرانی صورت گرفته در آستان اماکن متبرکه تسریع پیدا می کند.


وی گفت: در آخرین کمک های اعطائی توسط یکی از خیرین شهرستان مبلغ 20 میلیون ریال جهت هزینه خرید سیستم صوتی امامزاده سید سلیمان (ع) اهداء شد.


اهداء 300 میلیون ریال وجه نقد به اماکن متبرکه شهرستان بم

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم از کمک 300 میلیون ریالی خیر بمی به اماکن متبرکه این شهرستان خبر داد.


حجت الاسلام مهدی امیری گفت: در راستای اجرای طرح مودت در شهرستان بم، توسط خیر نیکوکار مبلغ 300 میلیون ریال به عملیات عمرانی در اماکن متبرکه این شهرستان اختصاص یافت و این مبلغ اعتبار به عملیات اجرایی در امامزاده خواجه حسن عسکری (ع) اختصاص یافته است.


امیری با اشاره به اجرای عملیات عمرانی در این امامزاده گفت: این عملیات شامل ساخت سالن تربت خانه می باشد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم یادآورشد: از ابتدای سال جاری توسط خیرین نیکوکار مبلغ 330 میلیون ریال اعتبار جهت تسریع عملیات اجرایی در اماکن متبرکه این شهرستان اختصاص یافته است.

 

کاروان حسینی شهرستان عنبرآباد برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین عازم کربلا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان عنبرآباد، بیش از یک‌هزار نفر از مردم عنبرآباد برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین(ع) به کربلای معلی اعزام شدند.


محمدعلی کریمی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان عنبرآباد گفت: 60 نفر از مردم این شهرستان در قالب کاروان زائران حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مقصد کربلای معلی برای شرکت در راهپیمایی عظیم روز اربعین عازم این سفر معنوی شدند.


وی با بیان اینکه همه این زئران از هیئت مذهبی شهرستان به شمار می‌روند، افزود: هیئت‌های مکتب‌الزهرا، صاحب‌الزمان، سیدالشهدا(ع) واز روستای دریاچه اقدام به تشکیل کاروانی برای شرکت در راهپیمایی روز اربعین کردند که امروز از کنار قبور شهدای گمنام بدرقه شدند.


کریمی یادآور شد: به جز این کاروان حدود یک‌هزار نفر از مردم عنبرآباد به صورت انفرادی و یا خانوادگی اقدام به مسافرت به کربلای معلی کرده‌اند./9709/203/ب3

ارسال نظرات