۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۰۴۳۰۹
رییس کمیسون امنیت ملی خبر داد؛

آغاز نظارت بر اجرای برجام از فردا

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز نظارت بر اجرای برجام توسط هیأت رییسه این کمیسیون خبر داد.
علاء الدين بروجردي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علاالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگاران در ارتباط با عملکرد هیأت نظارت بر اجرای برجام، در سخنانی اظهار کرد: در آخرین نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا هیأت رییسه عهده دار مسؤولیت نظارت بر اجرای برجام شوند.

 


وی با بیان این که از فردا کار نظارت بر اجرای برجام آغاز خواهد شد، بیان کرد: در این راستا صبح فردا یک جلسه ای با موضوع تعیین ساز و کارهای این حوزه برگزار خواهد شد و موضوع نظارت از سوی اعضا کمیسیون به هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی واگذار خواهد شد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با آخرین وضعیت رکن آبادی، تصریح کرد: این موضوع به اندازه ای مهم است که اگر اخباری مبنی بر پیدا شدن پیکر وی مطرح شود، سازمان حج و زیارت به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.


وی در ارتباط با فرضیه های مطرح شده در راستای ربایش سفیر سابق ایران در لبنان، افزود: با توجه به این که تعداد افراد دفن شده، معدود بوده و عربستانی مدعی هستند از همه آنها تست دی‌ان‌ای گرفته‌اند و با توجه به این که خانواده رکن‌آبادی به عربستان رفته‌اند، تا زمانی که آنها نتواند اثبات کند، فرضیه ربایش همچنان قوی‌ترین فرضیه باقی خواهد ماند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سفر رییس جمهور روسیه به ایران، اظهار کرد: به طور حتم هم برگزاری اجلاس اوپک گازی و هم این دیدار دارای اهمیت است و از مدت‌ها پیش رهبران دو کشور تصمیماتی را برای ایجاد فصل جدیدی از روابط دوجانبه اتخاذ کرده‌اند و خوشبختانه خیلی از گره‌ها مانند قرارداد اس 300 و همکاری‌های منطقه‌ای از جمله سوریه باز شده است که این موضوع بسیار تاثیرگذار بوده و وضعیت صحنه را به میزان قابل ملاحظه‌ای تغییر داده است، از این‌رو به نظر من منحنی روابط دوجانبه ایران در مسیر صعودی ادامه خواهد داشت./858/پ202/ج1

ارسال نظرات