۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۴۳۳۷
کارشناس مسائل دینی:

گریه بر امام حسین از بین برنده گناهان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که گناهان به سادگی قابل بخشش نیستند و باید به وسیله کارهای بزرگ مورد بخشش قرار گیرند، گفت: گریه بر امام حسین(ع) از بین برنده گناهان است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب موسوي ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،حجت الاسلام سید عبدالصاحب موسوی کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «سفینه النجاه» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که گریه بر امام حسین(ع) از عوامل جاودانه ماندن نهضت حضرت است، ابراز داشت: گریه بر امام حسین(ع) گناهان کبیره از بین می برد.

 

وی با بیان این که گناهانی به سادگی قابل بخشش نیستند و باید به وسیله کارهای بزرگ مورد بخشش قرار گیرند که از جمله آن گریه بر امام حسین(ع) است، اظهار داشت: اهل بیت(ع) گریه بر امام حسین(ع) را طهارت دهنده قلب و روح، از بین برنده گناهان و درین باره روایت های بسیاری ذکر شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی درباره ارزش گریه بر امام حسین(ع) با این مضمون «فعلی مثل الحسین(ع) فلیبک الباکون فإن البکاء علیه یحطّ الذنوب العظام» بیان داشت: امام رضا(ع) نیز می فرمایند با آمدن محرم پدرم را حزن آلود دیده و به هیچ وجه خنده بر لبان او جاری نمی شد؛ امام هشتم نیز در سخن گرانبهای دیگری فرموده اند که در روز عاشورا امام کاظم(ع) به شدت ناراحت و اندوهگین می شدند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایتی از ریان ابن شبیت که روایت کرده من روز اول محرم خدمت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رسیدم حضرت به من فرمود: ای پسر شبیب آیا روزه‌ای؟ عرض کردم نه یابن رسول الله، فرمودند: امروز روزی است که زکریا پروردگارش را خواند وگفت: پروردگارا فرزندی پاک به من مرحمت بفرما، همانا تو دعای بندگان را می شنوی، افزود: حق تعالی دعای او را مستجاب فرمود، درحالی که حضرت زکریا در محراب بود به ملائکه فرمود: او را ندا کردند گفتند خدا تو را به یحیی بشارت می دهد، پس هرکه امروز را روزه بدارد و سپس دعا کند دعای او مستجاب می گردد چنان که دعای زکریا (ع) مستجاب گردید.

 

وی ادامه داد: سپس حضرت فرمود: ای پسرشبیب! محرم ماهی بود که اهل جاهلیت در زمان گذشته ظلم و قتل را در این ماه حرام می‌دانستند برای احترام این ماه، پس این امت حرمت این ماه را نشناختند، حرمت پیامبرخدا را ندانستند، در این ماه با ذریه پیامبر جنگ و زنان ایشان را اسیر کردند و اموالشان را به غارت بردند پس خدا اینها را هرگز نیامرزد.

 

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین نکته که اهل بیت(ع) بشریت را به گریه بر امام حسین(ع) تشویق می کردند، گفت: اهل بیت(ع) فرموده اند کسی که برای ما گریه کند پیش از سرازیر شدن اشک خداوند گناهان او را می بخشد./9453/203/ب3

ارسال نظرات