۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۴۱۱
مدیر حوزه علمیه استان قم:

بسیج سد آهنینی در برابر نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرخ فال، دلخوش نکردن به کفار را سبب سلامت جامعه اسلامی خواند و گفت: بسیج همانند سد آهنینی در برابر نفوذ دشمن ایستادگی می‌کند و با پیروی از رهبر معظم انقلاب، مجاهدت و حساسیت نسبت به اسلام و نظام اسلامی به طور حتم پیروز است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد فرخ‌فال، مدير حوزه علميه استان قم فرخ‌فال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در همایش بسیجیان مدرسه علمیه معصومیه که با عنوان همایش حضور برگزار شد، در اهمیت بحث بسیج اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، عنصر مجاهدت و قیام و حساس بودن نسبت به مسائل اسلام و نظام اسلامی را به عنوان یکی از شاخصه‌های برتری انسان‌ها معرفی می کند.

 

برتری بسیجیان در قرآن

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده است کسانی که در راه خدا مجاهدت می کنند و از جان و مال خود در راه خدا سرمایه می گذارند و نسبت به مسائل دین مبین اسلام بی تفاوت نیستند را بر دیگران برتری و فضیلت دارند و خداوند متعال وعده های بسیار شایسته ای از نظر درجات و مقام به این قشر نورانی اختصاص داده است« فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ أَجْراً عَظیماً» که در حال حاضر مصداق بارز آن بسیجیان هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرخ‌فال افزود: نه تنها در عصر حاضر بلکه در زمان ائمه هم افرادی بوند که با وجود تمام مشکلات جسمی و روحی صبور بودند و از پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) جدا نشدند و از آنها دفاع می‌کردند؛ اما در مقابل افرادی هم بودند که با وجود مال و مکنت فراوان و راحتی روحی و جسمی پیامبر(ص) را در راه رساندن دین اسلام به اهداف مقدسش تنها گذاشته و او را یاری نکردند که این افراد مورد مذمت قرآن قرار گرفته است.

 

عدم سازش با کفر در هر شرایطی

وی در ادامه با اشاره به یکی از سخنان مهم امام خمینی(ره)، مبنی بر عدم سازش با کفر و دلخوش نکردن به کفار، ابراز داشت: مرحوم امام کلامی دارند که توجه به آن سلامت جامعه اسلامی را تضمین می کند؛ امام خمینی(ره) می‌فرماید «به هر حال آن چیزی که سرنوشت روحانی واقعی نیست، سازش و تسلیم در برابر کفر و شرک است و اگر بند بند استخوان‌هایمان را از یکدیگر جدا سازند و اگر سرمان را بالای دار برند و یا بدنمان را زنده زنده بسوزانند و زن و فرزندمان را به اسارت ببرند هرگز امان نامه سازش با کفر را امضاء نمی‌کنیم».

 

صلابت امام خمینی، رمز تشکیل بسیج بیست میلیونی

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به بعد صلابت و هیبت امام خمینی(ره) در راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: همین صلابت امام بود که باعث شد فرمان به تشکیل نهاد عظیمی به نام بسیج بیست میلیونی بدهد؛ همان بسیجی که سرتاسرش تعبد، اخلاص و از خود گذشتگی و عدم دلبستگی به زرق و برق دنیا است.

 

وی افزود: بسیجیان افرادی هستند که جانشان را که عزیزترین سرمایه هر آدمی است را در طبق اخلاص می‌گذارند و گوش به فرمان ولایت فقیه هستند و اگر این چنین باشد، چنین امتی هیچ‌گاه در برابر تاکتیک‌ها وتکنیک‌های دشمن کم نمی‌آورد و اصلا امکان شکست این چنین قدرتی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرخ‌فال با بیان این که عنصر بسیج روحی در کالبد جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: اگر بسیج با همین قدرت و با اتکاء به رهبری عظیم الشأن خود گام بردارد، به طور حتم پیروز است؛ چرا که پیروزی در نان و آب نیست؛ بلکه در اعتلای کلمه حق است، مگر امام حسین(ع) پیروز نشد، مگر امام سجاد با یک خطبه کوتاه در شام بساط سفیانیان را به هم نریخت، مگر زینب کبری پیروز نشد که فرمود «ما رأیت الا جمیلا» و به صورت کلی خاصیت مقاومت، پیروزی است.

 

وی با اشاره به این که بسیجی وظیفه شناس است و خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، تصریح کرد: بسیجی وظیفه محول شده بر خود را انجام می‌دهد؛ تعبد به خدا و قرآن دارد و مخلص است و بنا به فرموده امام خمینی(ره) خود را مأمور به وظیفه می‌داند نه نتیجه و امروز بسیج به عنوان سد آهنینی در برابر نفوذ دشمن شناخته می‌شود که رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها پیش هشدار آن را داده‌اند.

 

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان تبیین کرد: سند افتخارات بسیج بسیار زیاد است؛ از یک نوجوان دانش‌آموز که به آن چنان معرفتی رسیده که جان خود را به راحتی تقدیم می کند، تا دانشگاهیان و حوزویانی که با بصیرت و اخلاص در جبهه‌ها حاضر شده و از دین و مملکت خود دفاع کردند./1330/پ202/ف2

ارسال نظرات